(Inval)keepster Joëlle Geerts en Nora Kamp synchroon in actie
(Inval)keepster Joëlle Geerts en Nora Kamp synchroon in actie Foto:

Zuur verlies voor Poseidondames

De dames van Poseidon '56 leden afgelopen zaterdag in het eigen zwembad De Fakkel een zure nederlaag tegen het Stolwijkse ZPS. De thuisploeg begon nog goed aan de wedstrijd, maar het gebrek aan wedstrijdritme leek ZPS uiteindelijk toch het minst te deren. De thuisploeg vocht zich in de slotperiodes nog wel terug, maar een 4-6 nederlaag kon niet meer worden afgewend.
Poseidon was al snel de dominerende partij. De Stolwijkse keepster hield haar ploeg in de beginfase op de been. Bij de eerste serieuze tegenaanval liep een van de Ridderkerkse dames tegen een tijdstraf aan en kon ZPS de overtalsituatie met goed resultaat uitspelen. Die kleine voorsprong deed het spelbeeld veranderen. ZPS nam de regie over en Poseidon moest uit alle macht de tegenstander bij het doel vandaan houden. Dat weerhield de uitploeg er niet van de voorsprong naar 0-4 uit te bouwen halverwege de wedstrijd. De beginfase van de derde periode was voor de thuisploeg die in minder dan geen tijd van 0-4 terugkwam tot 2-4. In de resterende tijd van deze periode werden de inspanningen echter vlot weer ongedaan gemaakt en ZPS herstelde de marge van vier treffers. Nadat de derde periode was afgesloten met nog een derde Ridderkerkse treffer, probeerde de thuisploeg in de vierde periode de zaak alsnog naar de hand te zetten. Een ideale kans om dichterbij te komen, een strafworp, was echter aan Poseidon '56 niet besteed. Een vierde doelpunt ruim twee minuten voor het einde van de wedstrijd bleek niet meer voldoende, omdat in de resterende tijd geen doelpunten meer vielen.