Bij het tweede punt van de Rowdies was het nog spannend
Bij het tweede punt van de Rowdies was het nog spannend Foto:

Rowdies moeten diep buigen voor de koploper

Het is de Ridderkerk Rowdies zondagmiddag niet gelukt om op gelijke hoogte te komen met koploper Jeka. Het team uit Breda gaf de thuisploeg een pakslaag met 2-15.
Lang mochten de Rowdies hopen op een beter resultaat. In de eerste zeven innings werden de punten voor beide kampen maar mondjesmaat gemaakt. De inleiding tot de winst van Jeka was een homerun met één man op de honken. De Ridderkerkers wisten er de hele wedstrijd maar twee punten tegenover te stellen.
De bezoekers slaagden er in om veel vaker mannen op de honken te brengen. De Rowdies konden dat aanvankelijk goed neutraliseren, maar in de laatste twee slagbeurten werd het verschil gemaakt. De Rowdies hadden geen antwoord op een serie honkslagen en werden overlopen. Een serie slagen met alle honken bezet gaf de definitieve nekslag. Ook vier keer en andere slordigheden werden in deze fase direct afgestraft met een punt.
De Rowdies staan nog wel derde op de ranglijst en staan nu met een duel minder gespeeld op vier punten van de eerste plaats.