LEZERS SCHRIJVEN

Schimmig over steiger
Was ik laatst bij kennissen aan de Waalweg, zag ik een brief van de Gemeente over steigers langs de Waal. Waarom heeft de rest van Rijsoord deze brief niet gehad? De Waal is toch van iedereen?
Als je een huis wilt bouwen of verbouwen, als je aan de Waal woont, krijg je pas toestemming als je een doorkijkje maakt voor de fietsers en wandelaars, anders krijg je geen bouwvergunning. Nou is er iets over de Waal en dan wordt een enkele Kraai/Rezoordenaar geïnformeerd.
Nadat ik de brief gelezen had en de website bezocht had, viel mijn mond open van verbazing. De tekening/communicatie is zo onduidelijk, dat je denkt dat er opzet in het spel zit zodat weinig mensen reageren en het plan er doorheen gedrukt wordt. Zo las ik in de Combinatie van 16 september, iets over Burgerforum/initiatief?! Dit heeft pas zin, als de ambtenaren meewerken en meedenken i.p.v. hun eigen zin door willen drukken/macht misbruiken.
Enfin, Rijsoordenaren, zwemmers, vaar- en visliefhebbers, ga even naar de website van de gemeente https://www.ridderkerk.nl/waal en geef even uw mening. Ze willen namelijk een steiger verticaal de Waal in hebben (ter hoogte van Ross Lovell) i.p.v. horizontaal, wat ongevallen kan veroorzaken.

Imelda de Goede

Geen nachtrust
Helaas is er aan de rand van Ridderkerk geen nachtrust meer mogelijk door het onderhoud van de waterbus. Sinds het weekend wordt er van 21:00 tot 06:00 onderhoud gepleegd aan het stalen ponton van de waterbus aan de Schans. Na drie nachten als bewoner van de torens aan de Schans niet te hebben geslapen, heb ik vandaag alle partijen aan de telefoon gehad. Het antwoord van de waterbus blijft uit, maar het antwoord van de gemeente Ridderkerk luidt: helaas, de werkzaamheden duren nog tot vrijdag.
Om de situatie te schetsen: rond 21:00 verschijnt er een gemiddeld groot schip aan het ponton die dan onafgebroken begint met het slijpen, slepen en lassen van stalen platen, wat zelfs met alle ramen en roosters dicht een bizar hard geluid voortbrengt in de slaapkamer.

Vinny Potter