Fancyfair bij Trefpunt Oost

Op vrijdag 1 oktober wordt er een fancyfair gehouden bij Trefpunt Oost in Ridderkerk-Oost. Van 13.00 tot 16.00 uur zijn bezoekers welkom voor een kleine rommelmarkt en andere kraampjes met leuke spulletjes. Daarnaast zijn er diverse kinderactiviteiten en lekkere hapjes. Kinderen uit de wijk mogen een keertje gratis grabbelen. De entree is aan de achterzijde van het wijkgebouw aan de De Genestetstraat 2. Wie spulletjes wil verkopen kan een gratis tafel reserveren via 088 271 6481.

Coronavirus is nog niet weg

Het aantal coronabesmettingen onder Ridderkerkers stijgt of daalt gemiddeld amper. Sinds begin augustus schommelt het weekcijfer van de gemeente tussen de 40 en 60 besmettingen. Afgelopen week waren er 41 positieve coronatests voor inwoners van Ridderkerk. Dat waren er 13 minder dan de voorgaande week, maar het was weer nagenoeg gelijk aan de eerste week van september (44). De laatste week van augustus werden 54 Ridderkerkse besmettingen vastgesteld. Een week ervoor waren dat er 39. De eerste twee weken van augustus noteerde Ridderkerk 54 en 50 besmettingen. De laatste ziekenhuisopname van een Ridderkerker met corona dateert van 12 september.