Leden van EvR vulden weer de vuilniszakken
Leden van EvR vulden weer de vuilniszakken Foto:

EvR in actie op Vlietplein

Elke maand gaat het EvR-schoonmaakteam wel ergens in Ridderkerk aan de slag om een deel van een wijk schoner te maken. Dit keer was het Vlietplein in Drievliet aan de beurt. De leden van Echt voor Ridderkerk deden dit in het kader van World Clean-up Day:
“Een mooie gelegenheid om het Vlietplein en omgeving schoner te maken en uiteraard in gesprek te gaan met bewoners en bezoekers aldaar.”
Op zich lag er volgens de opruimers op het Vlietplein zelf niet veel zwerfafval. Sigarettenpeuken waren de meest voorkomende vervuilers, naast kauwgom. Rondom het Vlietplein was iets meer te vinden, maar niemand kwam terug met een volle vuilniszak. “Chapeau voor dit plein!” aldus de EvR-leden.

Onkruid en losse tegels
Tijdens de gesprekken met bewoners was een veel gehoorde klacht het slechte onderhoud van de buitenruimten. Geklaagd werd over zowel onkruid als tegels, wegen en paden die niet goed onderhouden worden, "waardoor gevaarlijke situaties kunnen ontstaan door losliggende tegels of ongelijke tegels."
Ook over het afvalbeleid was men niet erg te spreken. Veel bewoners zijn bang voor hogere kosten: “Echt voor Ridderkerk houdt uiteraard vinger aan de pols en zal niet schromen raadsvragen te stellen wanneer kosten de pan uit rijzen.”