Rood met witte stippen, maar welke paddenstoel is het?
Rood met witte stippen, maar welke paddenstoel is het? Foto:

Grote Clubactie in Ridderkerk

Zeven Ridderkerkse clubs doen dit jaar mee aan de Grote Clubactie. Er worden loten verkocht door leden van de voetbalclubs Rijsoord en Slikkerveer, gymnastiekvereniging OKK, honk- en softbalvereniging The Rowdies en zwem- en poloclub Poseidon ’56. Ook voor de stichting AAVB (Artistieke Activiteiten voor Verstandelijk Beperkten) en Ridderkerks Symfonieorkest worden loten verkocht. Van elk lot van € 3 gaat 80% naar de clubkassen.

Presentatie over paddenstoelen

Op donderdag 7 oktober is er een presentatie over paddenstoelen door Jan Tuin, lid van de paddenstoelenwerkgroep van Natuurvereniging IJsselmonde. Hij zal over paddenstoelen vertellen in het gebouw van Scouting Sint Joris aan de Baden Powellstraat 4 in Ridderkerk. Jan Tuin laat bij deze presentatie een bonte verzameling paddenstoelen zien en vertelt er bijzonderheden over. Paddenstoelen zijn heel mooi en vooral in de herfst zijn er zeer veel te zien. Ook is er aandacht voor slijmzwammen. Dat zijn meestal heel kleine zwammetjes die soms per uur veranderen. Er zijn er zelfs die kunnen wandelen... De presentatie begint om 19.00 uur. De entree is € 4 voor leden van de natuurvereniging en € 5 voor niet-leden. Koffie en thee zijn gratis. Aanmelden kan via: www.natuurvereniging-ijsselmonde.nl.