Kinderen mondiger met lessen van Zonnekind

Er kunnen weer kinderen ingeschreven worden bij stichting Het Zonnekind in Ridderkerk. Het Zonnekind verzorgt trainingen voor kinderen die buitengewoon zijn en/of een zetje in de rug nodig hebben.
De stichting heeft voor deze kinderen met deskundigen een programma samengesteld, waarmee ze spelenderwijs leren om beter voor zichzelf op te komen zonder agressief te worden. Ze leren zo ook hun grenzen af te bakenen en kunnen door de lessen sterker reageren op pestgedrag. Aandacht is er ook voor het in staat zijn om sociale contacten te onderhouden en aan te gaan. Daarbij kan het ook gaan om betere omgang van de ouders en broertjes en zusjes. Kernwoorden bij Het Zonnekind zijn eerlijkheid, luisteren en ontspannen zijn. “Blij zijn en heel veel kunnen lachen met elkaar” is ook een belangrijke basis. De kennis voor de trainingen komt uit aikido en Japanse yoga en metaforen en thema`s. Iedere maand neemt een van de ouders de test af ten aanzien van vorderingen, die je kind gemaakt heeft. Dit wordt vastgelegd in Het Zonnelogboek.
De trainingen voor kinderen van 4 t/m 7 jaar zijn op dinsdagmiddag om 16.00 uur en vanaf 17.00 uur voor kinderen van 8 t/m 11 jaar. Voor pubers is Het Zonnekind op dinsdagavond van 19.00 tot 20.00 uur. Voor meer informatie: www.het-zonnekind.com.

Zingen met jongerenkoor One Voice

Het Ridderkerkse jongerenkoor One Voice is gestart met de repetities van het nieuwe seizoen, natuurlijk rekening houdend met de maatregelen en adviezen die momenteel nog gelden. Na de lange stilte zijn nieuwe leden meer dan welkom.
Het repertoire van One Voice bestaat uit Nederlands- en Engelstalige nummers van onder anderen Lauren Daigle, Sela en I Am They. Iedereen in de leeftijd tussen 15 en 35 jaar kan zich bij het koor aansluiten. Wie nu lid wordt hoeft de eerste maand geen contributie te betalen. De repetities zijn op vrijdagavond vanaf 19.50 uur (om 20.00 begint het zingen) in het kerkgebouw van "De Kern” aan de Stadhouderslaan 29 in Slikkerveer. Voor meer informatie: www.jongerenkooronevoice.nl