Michelle Keijzer maakte er acht van de zestien
Michelle Keijzer maakte er acht van de zestien Foto:

Prijsschieten voor Poseidondames

Na de faux-pas van vorige week zaterdag tegen ZPS hadden de waterpolodames van Poseidon '56 wat recht te zetten. Het slachtoffer van deze dadendrang werd het tweede damesteam van het Delftse d'Elft. In een wedstrijd waarin de bezoeksters uiteindelijk volledig werden overklast, werd het in zwembad De Fakkel liefst 16-2 voor de thuisploeg.
In de eerste periode leek het treffen tussen Poseidon '56 en d'Elft nog enigszins op een wedstrijd. Poseidon '56 was zwemmend de beduidend betere ploeg, maar d'Elft wist met taai verdedigen het aanvallende spel van Poseidon '56 knap te ontregelen. Na de eerste periode bleef de Delftse schade daardoor beperkt tot 3-1. Ook in de tweede periode had Poseidon '56 het niet gemakkelijk met de Delftse tegenstander. De voorsprong kwam echter niet in gevaar, want de bezoeksters wisten niet onder de Ridderkerkse druk uit te komen en konden aanvallend niets inbrengen. Met opnieuw drie doelpunten liep Poseidon '56 uit naar 6-1. Het begin van de derde periode was verrassend voor d'Elft dat met een plotselinge uitbraak terugkwam tot 6-2. Veel haalde dat niet uit. De vermoeidheid deed de verdediging van de uitploeg kraken en de aanvalsters van Poseidon '56 kregen meer en meer ruimte. Aan het einde van de derde periode werden de dubbele cijfers bereikt: 10-2. De vierde periode was eenrichtingsverkeer richting het doel van d'Elft. De bezoeksters hadden geen antwoord meer op de snelle Ridderkerkse uitvallen en zagen de achterstand doelpunt voor doelpunt oplopen tot de teller uiteindelijk bleef steken op 16.