Oldtimers op de buitenplaats Het Huys ten Donck
Oldtimers op de buitenplaats Het Huys ten Donck Foto:

Rally van Rotary de Waal voor Ridderkerkse doelen

Een mix van oldtimers en moderne sportwagens deed afgelopen zaterdag mee aan de Rotary Classic & Open Rally van Rotaryclub Ridderkerk de Waal. Normaliter is deze rally op de eerste zaterdag van april, maar door corona was dat twee keer niet mogelijk. Voor de verlate editie stonden vijftig bolides aan de start op de buitenplaats Het Huys ten Donck. Het routeboek leidde naar diverse opdrachten en de Wevershoeve als eindpunt. De opbrengst van deze rally moet mooie bedragen opleveren voor vijf Ridderkerkse organisaties. De Rotaryclub wil bijdragen aan een wensboom voor verpleeghuis 't Ronde Sant en een pauwenverblijf voor de kinderboerderij in het Oosterpark. Donaties gaan ook naar Stichting Het Huys ten Donck, Stichting de Rijsoordse Molen en Facet Ridderkerk t.b.v. een dagje uit voor eenzame ouderen.