Bram Kasse schreef een van de actieboeken
Bram Kasse schreef een van de actieboeken Foto:

Christelijke kinderboekenweek bij De Kandelaar

De Kandelaar in Ridderkerk doet van 6 t/m 16 oktober mee aan de Kinderboekenweek in van de Christelijke boekhandels. Deze boekenweek staat in het teken van “Worden wat je wil”. Hiermee wordt aangesloten bij het thema van de algemene Kinderboekenweek. Speciaal voor de Kinderboekenweek in de Christelijke boekhandels worden er drie actieboeken uitgegeven die passen bij het thema. Daarnaast is er een Werkmap voor basisscholen en een CRIDZ Boekenkrant voor de kinderen.

Actieboeken:
OPPASSER VOOR EEN DAG
(actieboek onderbouw)
Auteur: Leontine Gaasenbeek
Pleun weet nog niet wat ze later worden wil. Juf heeft het aan alle kinderen in de klas gevraagd, maar Pleun kan niet kiezen, er zijn zoveel leuke beroepen. Als de school voorbij is loopt Pleun langs de dierentuin naar huis. Alle beesten zijn uit hun hok ontsnapt! Pleun komt in actie en wordt oppasser voor een dag. De volgende dag vertelt ze in de klas over haar avontuur. Weet Pleun nu wat ze later worden wil?

DOKTER DOMOOR
(actieboek middenbouw)
Auteur: Bram Kasse
‘Tijd voor Skips spreekbeurt,’ zegt de juf. ‘Laat maar zien wat je later wilt worden.’
Wat een ramp! Skip heeft geen idee. Voetballer,vlogger, kok, agent? Hij is overal te dom voor (vindt hij). Maar dan krijgt hij een geweldig idee. Hij wordt dierenarts. Net als dokter Domoor. Skip mag vast wel spullen lenen voor zijn spreekbeurt. En misschien ook wel een paar dieren. Maar of dat nou zo’n slim plan is? Want Pepper gaat mee, zijn stuiterende zusje. En de dokter heet niet voor niets Domoor. Dat wordt dus een puinhoop.

DE GEHEIME OPERATIE
(actieboek bovenbouw)
Auteur: Henriët Koornberg-Spronk
Marit, Fabio, Carlijn en Esmée vormen al jarenlang een hechte vriendengroep. Ze zitten bij elkaar in groep 8 en appen heel wat af in hun appgroep FRNZ4EVER. In dit verhaal gaan de vier vrienden op zoek naar hun talent: wat willen ze later worden? En alsof dat nog niet ingewikkeld genoeg is, hebben ze ook nog een mysterie te ontrafelen. Want wat spoken die geheimzinnige, nieuwe buurvrouwen toch uit? De vriendengroep begint een geheime operatie om dat tot op de bodem uit te zoeken!

Kinderboekenkrant CRIDZ
Nieuw dit jaar is de christelijke kinderboekenkrant CRIDZ. Een krant van en voor kinderen. Vol boekennieuws, interviews, leesweetjes, puzzels en een recept voor een vriendschapstaart.
Gratis te verkrijgen bij boekhandel de “Christelijke Boek- en Muziekhandel de Kandelaar” Zo lang de voorraad strekt!

Boekhandel de Kandelaar is te vinden aan de Sint Jorisstraat 10 in Ridderkerk, tel. 0180-424698. De openingstijden zijn: maandag 13.00 - 17.30, dinsdag, woensdag en donderdag 9.30 - 17.30 vrijdag 9.30 - 17.30 vrijdagavond 18.30 - 21.00 zaterdag 9.30 - 17.00.