Blikken voor Voedselbank

De Protestantse gemeente in Bolnes zamelt op zaterdag 2 oktober weer artikelen in voor de Voedselbank Ridderkerk. Dit keer wordt men uitgenodigd om vooral fruit en groenten in blik te brengen. Daarnaast zijn ontbijtkoek, beschuit en crackers bijzonder welkom. Inleveren kan tussen 11.00 en 12.00 uur bij de kerk aan de Pretoriusstraat 56.

Wereldwinkel op dinsdag

De Wereldwinkel in Ridderkerk is met ingang van 5 oktober ook weer op de dinsdagen geopend. De openingstijden van de winkel aan de Schoutstraat 17 zijn nu dinsdag t/m zaterdag van 11.00 tot 15.00 uur.

Schoonmaken in Bolnes

Zaterdag 2 oktober is de maandelijkse milieuochtend in Bolnes. Tussen 9.00 en 12.00 uur gaan vrijwilligers door de wijk voor het opruimen van zwerfvuil. Wie ook mee wil helpen kan zich melden bij het “Bolwerk” aan De la Reijstraat. Na afloop wacht de werkers een hapje en een drankje.

Verstuur een gratis kaartje

In de Week van de Eenzaamheid (30 september t/m 7 oktober) zijn op verschillende plekken in Ridderkerk gratis kaarten te vinden, die men kan meenemen om te versturen. De ouderenadviseurs van Facet Ridderkerk moedigen iedereen aan om een of meerdere kaarten mee te nemen: "Verstuur de kaart naar iemand die een opkikker kan gebruiken of waarvan u vermoed dat hij/zij eenzaam is. Of stuur het kaartje naar iemand die veel voor u heeft gedaan? Er zijn genoeg redenen om een kaart te sturen."
De kaarten zijn onder andere verkrijgbaar bij Facet Ridderkerk locatie Schoutstraat, WVC Bolnes, Wijkcentrum West, gemeentehuis, Trefpunt Oost, Foodcompany, Kledingbank en WVC Slikkerveer.