Zware nederlaag voor HBM/Taveri

Na de zware nederlaag van een week eerder gingen de tafeltennissers van HBM/Taveri afgelopen zaterdag opnieuw fors onderuit. In Rotterdam was de grote favoriet voor het kampioenschap, Alexandria, met 8-2 te sterk. Daarbij moet wel worden aangetekend dat de Ridderkerkers niet compleet aan de start verschenen. Hans Stapels kon door een blessure niet in actie komen. Zo stond Taveri al met 3-0 achter voor er zelfs een bal was geslagen. In het restant wist Robert Beenes, die na een blessure en aanpassingsproblemen na invoering van de plasticbal weer in oude doen lijkt te komen, een wedstrijd in het enkelspel in winst om te zetten. Ook in het dubbelspel in combinatie met Patrick Weijers speelde hij ijzersterk met een eenvoudige zege als gevolg. In het enkelspel was Weijers minders succesvol. Na weken trainingsachterstand mist hij duidelijk ritme en bleef derhalve met lege handen. Na de slechte start bezet de formatie uit Ridderkerk de laatste plaats op de ranglijst en zal er de komende weken flink tegen degradatie moeten worden gestreden. Komende vrijdagavond krijgt Taveri de kans op herstel als de op papier zwakste broeder uit de poule, HTTV uit Den Haag, in Ridderkerk op bezoek komt. Voor de Ridderkerkers is het te hopen dat Stapels weer van de partij zal kunnen zijn.