Actie voor BuurtAED

Via BuurtAED.nl loopt een actie voor een AED voor de Westerdijkstraat in Ridderkerk. Eigenaren van recent opgeleverde nieuwbouwwoningen van Face 5 in Het Zand hebben hiervoor het initiatief genomen.
“Als nieuwe bewoners hebben we een gezamenlijke whatsappgroep opgericht en daarin kwam al gauw ter sprake dat we een inzamelactie wilden houden voor de aanschaf van een AED” licht Richard Thierry toe.
Uit de aangemelde AED’s blijkt dat de wijk Het Zand tot op heden nog niet over een AED beschikt die 27.4 beschikbaar is. Ook nabijgelegen te vinden AED’s niet 24/7 beschikbaar. Bovendien kan een rit langer duren omdat de wijk alleen te betreden is via de Erasmuslaan en niet via de Donkerslootweg en Vlietlaan. “Met een AED in onze buurt kunnen we bij een noodoproep niet alleen de buren, maar ook nabijgelegen woningen en bedrijfspanden helpen” stelt Thierry.
Inmiddels zijn 45 donaties gedaan, waarmee het totaal nu staat op 2416 euro. Binnen veertien dagen moet daar nog 251 euro bij om verzekerd te zijn van een buurt-AED. Philips draagt met ruim duizend euro bij als buren er binnen 30 dagen in slagen om het streefbedrag te halen. Bedrijven en bewoners die hier ook aan willen bijdragen kunnen een gift doen via: www.buurtaed.nl. (zoeken op Westerdijkstraat).

Mooi bedrag voor KWF

Na een jaar overgeslagen te hebben is er met de collecte 2021 door de afdeling Ridderkerk van KWF Kankerbestrijding een fantastisch bedrag ingezameld.
Er is een totaal bedrag opgehaald van € 19.156,34, waarvan € 1102,50 met de QR-code, € 1873,50 via Whatsapp en € 16.180,34 met de collecte bussen.
"Een lichte stijging t.o.v. 2019, dus namens alle wijkhoofden een ieder weer enorm bedankt voor jullie inzet!” aldus de tevreden organisatie.