Bastiaan Stolk dreigt met de bal
Bastiaan Stolk dreigt met de bal Foto:

Poseidonmannen halen flink uit

Na drie nederlagen op rij werd het harde werken van de heren waterpoloërs van Poseidon '56 beloond. Tegen het op de vierde plaats geklasseerde team van Katwijk werd hard uitgehaald. In de tweede en vierde periode wist de Ridderkerkse thuisploeg het verschil maximaal uit te buiten.
Tegen een ploeg van het kaliber Katwijk was Poseidon overduidelijk de underdog. Toch kon de Ridderkerkse thuisploeg Katwijk prima bijbenen. Sterker nog: Katwijk moest tot tweemaal toe een achterstand ongedaan maken. Danzij een derde doelpunt kon Poseidon '56 zelfs de eerste periode met een kleine 3-2 voorsprong afsluiten.
Gedreven door deze voorsprong kwam de thuisploeg in de tweede periode helemaal los. In snel tempo werd de score opgevoerd van 3-2 naar 9-2 en leek een mooie stunt in de maak. Pas aan het einde van de periode wist Katwijk nog iets terug te doen, maar keek halverwege de wedstrijd tegen een forse achterstand aan.
De bezoekers herpakten zich in de derde periode, maar Poseidon bleef verdedigend prima overeind. Terwijl de klok doortikte kreeg Katwijk de bal niet in het Poseidon-doel. Pas in de slotfase van de derde periode kon de uitploeg tweemaal iets terug doen. Tussendoor wist Poseidon met de tiende treffer de schade te beperken. Bij Katwijk was het heilig vuur verdwenen. Voor Poseidon gloorde de overwinning en dat gaf de thuisploeg in de laatste periode vleugels en alles leek te lukken. Van 10-5 werd de score opgevoerd naar 14-5. Hiermee heeft Poseidon de onderste plaatsen verlaten.