Peet Pors werd met wat cadeautjes uitgezwaaid
Peet Pors werd met wat cadeautjes uitgezwaaid Foto:

Afscheid van een gulle penningmeester

Binnen een bestuursvergadering van “De Kandelaar” in Ridderkerk was er al eerder afscheid genomen van Peet Pors, maar door de coronamaatregelen was het nog niet mogelijk om dat tijdens een medewerkers avond te doen. Op donderdag 7 oktober kan er eindelijk met alle betrokkenen van stichting afscheid genomen van de penningmeester.
Op deze avond was een groot gedeelte van de 50 Kandelaar vrijwilligers aanwezig in gebouw Obadja. Alle medewerkers zaten in Obadja omdat de bovenverdieping van de Kandelaar dagelijks in gebruik is voor de verkoop tweedehands boeken.
Peet Pors Heeft vanaf 1988 achter de toonbank van De Kandelaar gestaan. Hij heeft de kassabonnen nog met de hand geschreven en de digitalisering meegemaakt. Ook heeft hij verschillende verbouwingen meegemaakt en de winkel zien groeien tot wat deze nu is. Hij is vele jaren de penningmeester geweest, waar hij dagelijks en later wekelijks mee bezig was. Zijn inzet voor De Kandelaar wordt bijzonder gewaardeerd. In zijn rol kon hij ook gul zijn voor vele goede doelen.

Dagelijks open
In 2020 gaf de Kandelaar meer dan 2000 euro per maand aan meer dan 20 verschillende organisaties. Dit is iets minder dan afgelopen jaren daarvoor. Naast het afscheid van Peet, zijn er ook weer nieuwe vrijwilligers betrokken geraakt bij de Kandelaar. En kan de winkel, ook in deze tijd dagelijks open zijn.
De Kandelaar gaat uit van "Stichting tot verspreiding van christelijke lectuur in Ridderkerk en omstreken", opgericht in 1984.
Boekhandel de Kandelaar is te vinden aan de Sint Jorisstraat 10 in Ridderkerk, tel. 0180-424698. webshop www.
de-kandelaar.nl. Bestellingen worden binnen Ridderkerk gratis thuisbezorgd.

Nieuwe leden welkom bij Chr. gemengd koor 'de Levensbron'

Het Christelijk Gemengd Koor "de Levensbron” in Ridderkerk heeft de draad van de wekelijkse repetities weer opgepakt. Door corona kon het koor heeft het koor anderhalf jaar stilgelegen. Op 5 oktober kon men de stemmen weer laten klinken. De repetities zijn voorlopig elke dinsdagavond van 19.30 tot 20.30 uur zonder pauze. Wanneer de regels het weer toelaten zijn de oefenavonden weer als voorheen van 19.30 tot 21.30 uur met tussendoor een kwartier pauze voor koffie en thee. Het koor staat onder leiding van dirigent Bert Kruis. Gezongen worden de algemeen christelijke liederen met daarnaast ook moderne christelijke liederen. Nieuwe leden zijn van harte welkom. Het koor kan versterking goed gebruiken en hoopt vooral op meer mannenstemmen. Voor een kennismaking is men van harte welkom bij een repetitie. Wie lid wordt hoeft het voor de contributie niet te laten. Zingen met ‘de Levensbron' kost € 12,50 per maand.