Thom Nugteren heerst voor KCR onder de paal
Thom Nugteren heerst voor KCR onder de paal Foto:

Onnodig puntverlies voor KCR

De streekderby tussen de korfballers van KCR en DVS ‘69 is afgelopen zaterdag uitgelopen op een ware thriller, die tenslotte eindigde in een 16-16 gelijkspel. Terwijl de thuisploeg het punt vierde als een overwinning, overheerste  bij KCR de teleurstelling. En dat was begrijpelijk. Binnen twintig minuten kwamen de Ridderkerkers overtuigend op een 1- 7 voorsprong. Daarna stokte echter de productie aan de kant van de Riddderkerkers. Langzaam maar zeker kroop DVS dichterbij. Via 8-8- ging de rust in met een nipte voorsprong voor KCR (9-10), maar duidelijk was dat de wedstrijd weer helemaal open was.
Na de rust opnieuw een versnelling van KCR, zodat een marge van vier doelpunten werd bereikt (10-14). Toch werd het weer gelijk. De bijna 100 (!) afgereisde KCR-supporters kregen na de 14-14 een bloedstollende eindfase voorgeschoteld. Mark van der Schelling (hij is nog vier doelpunten verwijderd van zijn duizendste treffer voor KCR) zette zijn ploeg nog twee keer op voorsprong, maar telkens was daar direct het antwoord van de thuisploeg. Beide teams gingen de laatste vijf minuten op jacht naar de winnende treffer. Terwijl de klok al stilstond op de laatste minuut leek Dawn Schaerlaeckens de winnende bal binnen te schieten, maar helaas draaide de bal uit- in plaats van in de korf. Een teleurgestelde aanvoerder Remon de Vos concludeerde dat zijn ploeg zowel bij de stand van 1-7 als bij 10-14 niet volwassen genoeg handelde. ”Op die momenten moet het tempo omlaag en moet je de goede keuzes maken. Dat hebben we vandaag nagelaten."