De coaches Daley Biesbroek en Marvin Revier verrassen hun team met een champagne douche Foto:

Twee titels voor Rowdies

Op de valreep van het honk- en softbalseizoen hebben de Ridderkerk Rowdies toch nog twee kampioenschappen kunnen vieren. Het jongste team en heren 2 konden na beslissingswedstrijden de titel vieren.
Het jongste team van de Rowdies pakte onverwacht het kampioenschap door in een, voor deze jeugd zeer ongebruikelijke, avondwedstrijd Vlaardingen Holy te verslaan. Het weekend ervoor liet de mede koploper punten liggen en bleek de ongebruikelijke avond inhaalwedstrijd ineens een beslissende wedstrijd voor het kampioenschap. De spelers en speelsters van Rowdies waren zich dit niet bewust en speelden een goede pot die resulteerde in een klinkende 4-19 overwinning en zoals aan het einde van de wedstrijd bleek dus ook het kampioenschap. Na afloop van de wedstrijd werd het team dan ook verrast door de coaches met een onverwachte champagne douche. Het echte kampioensfeestje werd afgelopen zaterdag in de kantine aan de Oosterparkweg uitbundig gevierd.

Promotie naar vierde klasse
Het tweede heren honkbalteam van de Ridderkerk Rowdies moest in de titelstrijd een inhaalwedstrijd spelen. In verband met de slechte weersgesteldheid en de onbespeelbaarheid van het veld werd de wedstrijd drie weken terug in Portland afgelast. Na de overige wedstrijden te hebben gespeeld bleek dat Rowdies één wedstrijd en één punt te kort kwamen om zich kampioen te mogen noemen, en dus was deze inhaalwedstrijd noodzakelijk. Onder leiding van de, het gehele seizoen al sterk werpende, pitcher Loes Asmus werden de Portland Poema’s aan de zegekar gebonden. In begin van de wedstrijd zag het er naar uit dat de Poema’s toch nog roet in het eten gingen gooien, maar een schitterende vangbal en een goede aangooi van Daan van Beekum die twee uitjes opleverde en er voor zorgde dat de Rowdies met drie honken bezet geen punten tegen kregen en uit de eerste slagbeurt van de eerste inning kwamen. In de gelijkmakende eerste slagbeurt ging Rowdies gelijk hard uit de start blokken, liefst 43 minuten bleef de slagploeg van Rowdies aan slag en dit resulteerde in een 16-0 voorsprong aan het einde van deze zeer lange slagbeurt. Gedurende het verdere verloop van de wedstrijd breidde de Rowdies de stand uit tot een 24-3 eindstand en was het kampioenschap ook voor dit team een feit. Zij zullen promoveren naar de 4de klasse met 9 innings wedstrijden en geen tijdslimiet meer.

Drechtsteden verrassend in beker

De handballers van Drechtsteden hebben hun goede competitiestart een prachtig vervolg gegeven door tweede divisie ploeg Groene Ster voor de beker te verslaan.
De ploeg van trainer Lazar Popov had het opnieuw verdedigend goed voor elkaar. Met de uitstekend keepende Sven Stok in het doel duurde het bijna 10 minuten alvorens de gasten uit Zevenbergen voor het eerste doel troffen. Drechtsteden had er inmiddels al 3 gemaakt (3-1). Toch had het verschil al iets groter kunnen zijn als er wat zorgvuldiger met de kansen was omgesprongen. Het werd een spannende eerste helft waarbij Groene Ster steeds dacht grip te krijgen op de gastheren, maar deze konden het verschil keurig op één of twee treffers houden (6-4 en 7-5). Ook bij rust was het voordeel met 11-10 voor de thuisploeg.
Groene Ster was na rust agressiever en kwam op 13-13. Sven Stok sleepte zijn ploeg door een lastige periode heen waarin Drechtsteden aanvallend te weinig scoorde. Er werd slordig omgesprongen met de kansen. Toch werd het 16-13, met enkele fraaie treffers van Marco van Laar die op de cirkel lijn goed doorging en Ruben de Boer uit de tweede. Groene Ster gaf zich niet gewonnen (17-15) maar wederom was het Sven Stok die zijn ploeg op de been hield. Het werd 19-16 en de volgende ronde was bereikt met een prima 20-16 overwinning.

Zaterdag 23 oktober wordt de competitie hervat met een thuiswedstrijd tegen Dongen (20.30 uur).