Nieuwenhoorn kon RVVH niet dwarsbomen
Nieuwenhoorn kon RVVH niet dwarsbomen Foto:

RVVH zet Nieuwenhoorn opzij

Na vorige week de winst op XerxesDZB en midweeks de bekerwinst op SJC was RVVH zaterdagmiddag ook te sterk voor Nieuwenhoorn. Op het steeds zonniger wordende Voorne-Putten wonnen de Ridderkerkers met minimaal verschil. RVVH opende goed en legde een aantal fraaie voetbalcombinaties op de mat. Kansjes waren er ook al gelijk. Mohamed Ajarai draaide via de linkerkant naar binnen en zijn schot in de korte hoek kon maar net gepakt worden door keeper Tom van der Leeden. Enkele minuten later moest Van der Leeden weer aan de bak. Een goede aanval over de rechterkant met Everton Pires Tavares en Papito Merencia mondde uit bij Sanzio Dieterich die zijn schot maar net zag worden overgetikt. Vervolgens kreeg ook Gino Stolk een eigenlijk niet te missen kans. Vlak voor de bijna lege goal mikte hij echter te hoog en naast. Na die sterkere openingsfase leek RVVH de controle over de wedstrijd wat uit handen te geven. Niettemin namen de Ridderkerkers acht minuten voor de rust wel de leiding. Een langlopende aanval van achteruit via Ibrahim el Koubai, Ajarai en Stolk, bracht de bal na een mooie combinatie bij Pires Tavares, die op de rand zestien knap was vrijgespeeld en keeper Van der Leeden beheerst het nakijken gaf: 0-1. Na de rust was het allemaal veel minder. Het werd rommelig met veel slordig balverlies aan beide kanten. Bovendien ook weinig echte kansen voor de beide goals. De slotfase was hectisch met veel (optische) druk van Nieuwenhoorn dat koste wat kost de gelijkmaker wilde forceren. Echt in gevaar komen deed RVVH echter nooit.