Taveri blijft met lege handen

De tafeltennissers van HBM/Taveri hebben de zege van een week eerder geen goed vervolg kunnen geven. Afgelopen vrijdagavond ging de formatie uit Ridderkerk in een spannend duel in Delft met het minimale verlies van 6-4 onderuit tegen de nummer drie op de ranglijst, DHC.
Aanvankelijk zag het nog rooskleurig uit voor de Ridderkerkers. Hans Stapels en Patrick Weijers zorgden voor een 0-2 voorsprong. In het restant ging het echter mis en wisten alleen Stapels en Weijers ieder nog een potje te winnen. Samen in het dubbelspel lieten zij een flink aantal kansen op winst onbenut en werd er een onnodig verlies geleden. Robert Beenes kende een onfortuinlijke avond en bleef derhalve met lege handen. Doordat de grootste concurrent in de strijd tegen degradatie, HTTV uit Den Haag, de maximale score haalde van 10-0 tegen hekkensluiter Gorkum staat HBM/Taveri weer onder de degradatiestreep en bedraagt de achterstand op HTTV liefst 8 punten. Daarbij moet worden aangetekend dat de Ridderkerkers een wedstrijd minder speelden. De komende weken krijgt HBM/Taveri de kans de achterstand te overbruggen als er een dubbele confrontatie op het spel staat tegen hekkensluiter Gorkum. Het tweeluik begint komende vrijdagavond in Gorinchem.