'Feest van Licht' met lampionnen

De Singelkerk organiseert op zaterdag 30 oktober voor alle kinderen in Ridderkerk een lampionoptocht. De kerk wil hiermee een “feest van Licht” bieden als tegenhanger van Halloween: “Wij geloven niet in de dood, maar in het Leven” aldus de initiatiefnemers.
De lampionnenoptocht begint om 18.15 uur vanaf het Sint Jorisplein in het centrum van Ridderkerk. De route is ± 2,5 km.  Overdag kunnen de kinderen zelf een lampion maken. Tussen 11.00 en 15.00 uur zal hiervoor een pipowagen op het Sint Jorisplein staan. Ieder heel uur start een nieuwe groep, die voor het maken van de lampionnen 45 minuten de tijd heeft. Aanmelden hiervoor kan t/m 26 oktober via: lampionoptocht.ridderkerk@gmail.com (met vermelding van he tijdstip dat de voorkeur heeft en of men al of niet meedoet aan de lampionnenoptocht).

Griezelen bij speurtocht

Stichting Wijkactiviteiten Slikkerveer organiseert op vrijdagavond 29 oktober een spannende, maar gezellige Halloweenspeurtocht. De speurtocht start om 18.15 uur bij het wijkcentrum aan de Reijerweg 62. Ouders kunnen meelopen met hun kinderen. Deelname is gratis maar er moet wel vooraf worden ingeschreven. Deelname staat open voor kinderen in de leeftijd van 6 t/m 12 jaar. Aanmelden kan via: info@sws-slik
kerveer.nl met vermeldingen van de naam van het kind en de leeftijd.

Halloween in Trefpunt Oost

In wijkgebouw Trefpunt Oost is op woensdag 27 oktober een kinderactiviteit die in het teken staat van Halloween. Tussen 14.00 en 15.30 uur kunnen de kinderen cupcakes versieren in Halloween stijl. Opgeven voor deelname aan deze middag is verplicht en kan via 088-2716481.
Alle kinderen uit Ridderkerk-Oost kunnen vanaf maandag 25 oktober gratis komen griezelgrabbelen in een Halloween grabbelton. Hiervoor kan men elke werkdag tussen 9.00 en 15.00 uur binnen stappen bij het trefpunt aan de De Genestetstraat 2.