Voorlichting over voeding

In samenwerking met het Mantelzorg Café van Aafje en Karaat Mantelzorg is er op dinsdag 26 oktober een interactieve voorlichtingsmiddag over gezonde voeding voor 50-plussers. Deze middag is van 14.00 tot 16.00 uur op het Ontmoetingsplein van Aafje Reyerheem aan de Torenmolen 1 in Ridderkerk-Drievliet.
Leefstijlcoach Cathy van Es zal aan de hand van de schijf van vijf uitleggen wat een verstandige basis is voor de dagelijkse voeding. “Moet ik wel aardappelen eten en hoeveel dan? Wat zijn verzadigde vetten? Hoeveel moet ik drinken op een dag en wat kan ik dan het beste nemen? Is brood eigenlijk wel goed? “Het zijn allemaal vragen waar veel onduidelijkheid over bestaat, maar goede en gezonde keuzes maken hoeft niet moeilijk te zijn” stelt Cathy.
Na de pauze wordt voorlichting gegeven over slikproblemen door de wijkverpleging van Aafje. Deze middag is in principe bedoeld voor mantelzorgers, maar ook andere belangstellenden zijn welkom. Deelname is gratis en er wordt gezorgd voor een gezonde snack en een lekker gezond drankje. Een coronatoegangsbewijs hoeft men niet te tonen.
Inschrijven kan via: info@karaatmantelzorg of bij Aafje via Trudie Volker: trudie.volker@aafje.nl. Telefonisch aanmelden kan bij Karaat via 0180-763717.

Gloria wil zingen met meer alten

Het Ridderkerkse seniorenkoor Gloria zoekt alten en een paar tenoren. Het achttien jaar geleden opgerichte koor heeft momenteel 20 leden. "Op oudere leeftijd hebben sommigen moeten stoppen en er zijn zangers overleden. We zitten nu echt te springen om alten” zegt dirigente Joke van der Weiden. Gloria zingt Nederlandstalige Christelijke liederen. Het koor repeteert op donderdagochtend van 10.00 tot 11.30 uur in Wijkcentrum West aan de Boksdoornstraat 86. Belangstellenden zijn van harte welkom om op 4 november op proef mee te zingen. Er wordt dan begonnen met kerstliederen. Voor meer informatie kan men contact opnemen met de dirigente: 078-6914619.