Op 2 november is er een wandeling langs de bomen van Vredehof
Op 2 november is er een wandeling langs de bomen van Vredehof Foto:

BOLNES

Ruilbeurs
Postzegelvereniging “R.E.O.” organiseert op zaterdag 30 oktober weer een ruilbeurs. Na lange tijd zal er weer gelegenheid zijn om postzegels te ruilen in de zaal van de Protestantse Gemeente te Bolnes aan de Pretoriusstraat 56. Hier kan men medeverzamelaar treffen tussen 14.00 en 16.00 uur. Ook zijn er tegen voordelige prijzen postzegels te koop. De toegang is gratis.

Open voor herdenken
Onder het motto ‘in het licht van herdenken’ zet de Protestantse Gemeente te Bolnes op maandag 1 november haar deuren open voor de mensen uit Bolnes, maar mensen uit andere wijken zijn ook welkom. Men kan er terecht om een kaarsje aan te steken, stil te zijn, een steentje te beschrijven of zich te uiten. Er wordt muziek ten gehore gebracht en er liggen tekstkaarten die men kan meenemen voor zichzelf of voor anderen. De kerk aan de Pretoriusstraat 56 is open van 16.30 tot 19.30 uur. Iedereen, ongeacht de achtergrond, is welkom.

DRIEVLIET

Verkoop van ondermode
Op dinsdag 2 november is er verkoop van ondermode op het Ontmoetingsplein van Aafje Reyerheem. VTM Ondermode komt langs met een collectie ondergoed voor dames en heren met daarnaast ook nachtkleding, beenmode en huishoudelijk textiel. De verkoop aan de Torenmolen 1 is van 14.00 tot 15.30 uur.

Breien en haken
Elke donderdagmorgen is er een Reyerheem een haakgroep. Tussen 9.00 en 11.00 uur worden er prachtige werkstukken gemaakt. Iedereen die graag haakt kan zich bij deze groep aansluiten. Welkom is men ook op donderdagmiddag in het brei café. Men kan dan onder deskundige begeleiding van vrijwilligers vanaf 14.00 gezellig breien of haken. Men kan op deze middagen ook breien voor projecten waarvoor dekens, lapjes en sjaals zeer welkom zijn.

Buurbingo
Bingoliefhebbers zijn op vrijdagmiddag 5 november weer welkom op het Ontmoetingsplein van Aafje Reyerheem. Er wordt dan weer een buurtbingo gepresenteerd. Om 14.00 uur wordt de bingomolen aan het draaien gebracht. De zaal aan de Torenmolen 1 gaat om 13.30 uur open. Deelname kost € 5.

RIDDERKERK

Repair Café in wijkcentrum
Door de coronamaatregelen kon ook het Repair Café in Wijkcentrum West lange tijd geen doorgang vinden. Op zaterdag 30 oktober wordt de draad weer opgepakt. Tussen 10.00 en 11.30 uur staan diverse vrijwilligers aan de Boksdoornstraat 80 klaar voor het verrichten van kleine reparaties aan onder meer broodroosters, lampjes, föhns, speelgoed, houten voorwerpen en fietsen. Ook nu gelden nog de nodige regels. Iedereen moet de handen reinigen bij binnenkomst en de gegevens van de bezoekers worden genoteerd. Wie verkoudheidsklachten heeft moet deze ochtend aan zich voorbij laten gaan.

Bomenexcursie Vredehof
Op dinsdagmiddag 2 november organiseert Natuurvereniging Eiland IJsselmonde een bomenwandeling over de Ridderkerkse begraafplaats Vredehof. Onder leiding van natuurgids Aart van Dragt zal er vanaf 13.30 uur aandacht zijn voor de bomen, die in grote verscheidenheid op de begraafplaats zijn aangeplant. Deze bomen, afkomstig uit verschillende continenten, hebben de tijd gehad om zich goed te kunnen ontwikkelen. De meeste zijn meer dan een halve eeuw oud. Deze bomen zijn nu met de herfstkleuren te bewonderen. Voor deelname aan deze wandeling moeten belangstellenden zich vooraf aanmelden. Dit kan via de site van de natuurvereniging: www.natuurvereniging-ijsselmonde.nl. (klikken op agenda).

SLIKKERVEER

Meditatie
Stichting Wijkactiviteiten Slikkerveer organiseert bij voldoende deelname vanaf donderdagavond 4 november een drietal meditatieavonden. Onder leiding van mevrouw Astrid Toet wordt deze meditatie gegeven van 19.30 tot 20.30 uur. De meditatie bestaat uit oefeningen waarmee men nieuwe energie kan opdoen en alles beter aankan en/of verwerken. Alle deelnemers zitten op een stoel, zodat iedereen hier aan mee kan doen. Ook mensen die nog nooit hebben gemediteerd, kunnen aan deze avonden meedoen. De kosten voor drie avonden bij elkaar bedragen € 12,50. Er moeten minimaal zes deelnemers zijn. Het maximum is 12 personen. Belangstellenden kunnen zich aanmelden via: info@sws-slikkerveer.nl met vermelding van de adresgegevens.

Kaarsjes ter herinnering
Op dinsdag 2 november, de dag van Allerzielen, is de “Christus is Koningkerk” open om kaarsjes te branden als herinnering aan mensen die er niet meer zijn. Iedereen, jong, oud, van welke cultuur, afkomst of geloofsovertuiging is van harte welkom in de kerk aan de Juliana van Stolbergstraat 44. Er is gelegenheid om een kaarsje aan te steken, er is muziek om naar te luisteren, er zijn gedichten om te lezen, er is stilte en er is gelegenheid om te bidden. Ook zijn er mensen die een luisterend oor bieden. De kaarsjes kunnen worden aangestoken ‘s middags tussen 14.00 uur en 16.00 uur en ’s avonds tussen 19.00 uur 21.00 uur.

Sinterklaasmiddag
De Stichting Wijkactiviteiten Slikkerveer organiseert op woensdag 1 december een Sinterklaasmiddag voor kinderen in de leeftijd van 2½ t/m 7 jaar. Er is deze middag een leuke voorstelling in WVC Slikkerveer. Na de pauze zal Sint Nicolaas zijn intrede doen. Het programma begint om 15.00 uur. De zaal aan de Reijerweg 62 is open vanaf 14.45 uur. Kaartjes voor dit Sintfeest kosten € 5 per stuk. Sinterklaas heeft beloofd om voor elk kind dat dit Sintfeest bezoekt een presentje mee te nemen. De kaarten zijn te koop in WVC Slikkerveer.