Taxaties van oude boeken

Op zaterdag 30 oktober vindt er een taxatiemorgen in het Van der Valk Hotel in Ridderkerk. Taxateur Arie Molendijk taxeert daar tussen 9.30 en 12.00 uur oude boeken (denk aan Bijbels, oude atlassen, geïllustreerde werken en reisboeken) handschriften, oude brieven, foto’s, ansichtkaarten en prenten. De kosten voor een taxatie zijn vijf euro voor één tot ongeveer tien boeken of seriewerken. De taxatiekosten van grotere collecties/bibliotheken, die meer tijd in beslag nemen, variëren van 25 tot vijftig euro. Men hoeft voor deze taxaties geen afspraak te maken. Bij de entree moet men wel een coronatoegangsbewijs kunnen tonen.
Voor meer informatie: www.molendijkboeken.nl.

NET voor ondernemers

De Stichting NET Foundation organiseert op donderdag 4 november in Ridderkerk een bijeenkomst voor ondernemers rond het thema ‘Missionair leiderschap’. Sprekers hierover zijn econoom Erwin Hout (managing director BIS) en Raymond Warnaar (directeur NET Foundation).
De NET Foundation rust wereldwijd voorgangers en evangelisten toe. Directeur Warnaar maakte ooit zelf de stap van IT-manager naar sloppenwijkevangelist. De ondernemersbijeenkomst is van 16.30 tot 18.30 uur in De Veldschuur aan de Pruimendijk 137. Onder het genot van een hapje en een drankje is er ook gelegenheid tot ontmoeting. Aanmelden kan via 06 4611 4220.

Gesnapt met veel vuurwerk

Afgelopen zondag is een 25-jarige Ridderkerker in Rijssen gesnapt met zeker 235 kilo zwaar en illegaal vuurwerk in zijn auto. Hij werd aangehouden bij een gerichte controle op illegale import van vuurwerk, die door de politie nabij de grensovergangen werd gehouden.