Na van boord te zijn gestapt maakt Sinterklaas een rijtoer door Rijsoord

Sint komt met boot naar Rijsoord

RIJSOORD - Sinterklaas komt op zaterdag 13 november weer met de boot naar Rijsoord. Hij zal die ochtend met zijn pieten rond 9.30 uur aanmeren aan de Waalweg, bij de steiger achter Ross Lovell. Daarna zal hij overstappen in een rijtuig van Pieter Brand.

Met begeleiding van boerenkapel “De Valse Noot” zal het een feestelijke optocht zijn door de straten van Rijsoord. Natuurlijk delen de pieten lekker strooigoed uit aan alle kinderen. De optocht stopt aan de Linnenstraat tegenover de Los garage en achter de boerenstee van Los.

Daar kunnen de kinderen langs Sinterklaas lopen en hem gedag zeggen. De Pieten delen daar nog een zakje lekkers uit en hebben voor alle kinderen een cadeautje. Ook zal daar Sursum Corda de liedjes van de goedheilig man ten gehore brengen. Het zal ongeveer om 11:00 uur weer afgelopen zijn.

Geen feest in kerk

Dit jaar is er nog geen feest met Sinterklaas in de Gereformeerde kerk aan de Rijksstraatweg (Dat laten de Coronaregels nog niet toe). Door er een doorstroomlocatie van te maken, is bij deze ontvangst van de Sint geen Coronapas benodigd.

Natuurlijk vraagt de organisatie alle bezoekers wel om voldoende afstand van elkaar te houden en de hygiëne maatregelen in acht te nemen: “Door het zo met elkaar te doen, is het veilig voor de kinderen en ook voor Sint en Piet.”