Orkest geeft najaarsconcert

Op zaterdag 27 november geeft het Ridderkerks Symfonieorkest onder leiding van Jean-Pierre Gabriël een concert in de Levensbron. Na een lange tijd van online bijeenkomsten heeft het orkest de afgelopen maanden volop kunnen repeteren en de leden kijken ernaar uit om eindelijk weer voor een publiek te mogen spelen.
Op het programma staan de Hebriden-ouverture van Mendelssohn, de Ouverture im Italienischen Stil van Schubert, en eveneens van Schubert de zevende ‘'unvollendete'' symfonie. Daarnaast speelt het orkest het eerste vioolconcert van Bruch, een van de absolute hoogtepunten van de muziek uit de Romantiek. Babette van den Berg, violiste bij het Rotterdams Philharmonisch Orkest, neemt de vioolsolo voor haar rekening. Het concert begint om 20.00 uur in de Levensbron, Jan Luykenstraat 10 te Ridderkerk. Kaarten à €15 zijn te reserveren via info@ridderkerkssymfonieorkest.nl of verkrijgbaar aan de zaal. Men moet ook een coronatoegangsbewijs hebben.
Vrienden van het orkest krijgen korting op de entreeprijs en kunnen plaatsnemen op gereserveerde plaatsen vooraan in het publiek. De Vereniging Vrienden heet nieuwe leden van harte welkom! Voor meer informatie: www.ridderkerkssymfonieorkest.nl/vrienden/.