Streep door rapport van Energica

(vervolg van voorpagina) SV Bolnes en Sport en Welzijn kwamen tegenover elkaar te staan nadat de voetbalclub in 2017 een elektriciteitsmeter liet plaatsen. Op basis van de meterstanden concludeerde de club dat er in voorgaande jaren veel te veel aan stroom betaald was.
 SenW erkende dit en betaalde 30.000 euro terug. Bolnes claimde recht te hebben op meer en claimde 48.000 euro over de periode 2004 t/m 2016. In de overtuiging van het eigen gelijk stopte de vereniging met het betalen van huurpenningen en werd beslag gelegd op de rekeningen van SenW. De veldverhuurder verdedigde zich over de meterloze jaren met een achteraf opgesteld rapport van adviesbureau Energica, waarmee de berekening van Bolnes onderuit werd getrokken. Op basis hiervan claimde SenW dat er te veel was terugbetaald aan Bolnes. De rechter ging hier begin dit jaar in mee en veroordeelde SV Bolnes begin dit jaar tot terugbetaling van bijna 15.000 euro. De vereniging hoeft dat bedrag nu niet meer op te brengen. In hoger beroep heeft de rechter geoordeeld dat beide partijen geen zaak hebben als dit niet met meterstanden onderbouwd kan worden.

Open repetities van mannenkoor

Slikkerveers Chr. Mannenkoor heeft de hele maand november op de maandagen open repetitieavonden. Belangstellende heren zijn dan van harte welkom voor een kennismaking.
Het mannenkoor oefent wekelijks van 19.30 tot 21.30 uur in “De Kern” aan de Stadhouderslaan 29 in Slikkerveer. De komende weken is het koor doende met de voorbereidingen van drie kerstuitvoeringen. De kerstzang van de mannen is op 10 december in Sonneburgh in IJsselmonde, 19 december in de Hervormde Kerk van Bolnes en 20 december in de Goede Herderkerk in Ridderkerk. Voor meer informatie kan men contact opnemen met secretaris Peter van Leeuwen: petervanleeuwen48@gmail.com of 06 1563 0556.

Johannes de Heer zangdienst

Op zondag 7 november is er een Johannes de Heer zangdienst in de Christus is Koning Kerk in Slikkerveer. Er worden deze middag veel bekende liederen gezongen uit de bundel van Johannes de Heer. De samenkomst in de kerk aan de Juliana van Stolbergstraat 44 (hoek Dillenburgplein) begint om 15.30 uur. Vanaf 14.30 uur is er inloop met koffie/thee en iets lekkers.