Live-radio vanuit de bieb

Op zaterdag 6 november zendt Radio Ridderkerk in samenwerking met de Bibliotheek AanZet live uit tussen 10.00 en 13.00 uur vanuit de bibliotheek aan het Koningsplein. Het thema van de uitzending op locatie is ‘’over de grens’’. Dit naar aanleiding van de campagne Nederland Leest.
Het thema wordt letterlijk en figuurlijk genomen met de verschillende gasten die aan tafel zullen aanschuiven. Er wordt onder andere gesproken met de Ridderkerkse schrijfster Marjo de Vroed. Zij komt uit het onderwijs en is nu succesvol schrijfster van (kinder)boeken, waaronder de boeken van De Bosdorp Brigade.

Politiek Café
In het laatste uur van de uitzending wordt een aflevering van Politiek Cafe gehouden, waarin een aantal van de Ridderkerkse politieke partijen (Partij 18 Plus, SGP, PvdA en VVD) met elkaar in debat gaan. De presentatie van Prettig Weekend is in handen van Aad Hoogendijk en Eric Harreman, de techniek wordt verzorgd door Stefan Coule.