Marinus van den Berg is op zondag 14 november in Rijsoord

In gesprek met Marinus van den Berg

RIDDERKERK - Jaren geleden alweer schreef de Nederlandse theoloog Okke Jager: ‘Hoe kostbaar is een kwetsbaar mens’. Kwetsbaarheid is met het leven gegeven. De huidige coronapandemie maakt dat voelbaar voor heel veel mensen tegelijk. In de kerken willen we daarbij pastorale steun bieden, maar hoe doe je dat?

De gezamenlijke werkgroepen voor Vorming en Toerusting van de Levensbron in Ridderkerk en van de Opstandingskerk in Rijsoord nodigen daarom pastor en schrijver Marinus van den Berg uit om enkele handreikingen te doen. In deze bijeenkomst zal in het bijzonder gaan over pastorale zorg in de laatste levensfase.

Vragen

Marinus van den Berg is bij uitstek deskundig op dat gebied. Hij werkte als geestelijk verzorger bij de Zorggroep Laurens in Rotterdam, onder andere bij hospice Cadenza. Hij schreef vele artikelen en boeken over een naderend levenseinde. Zijn gedichten en gebeden daarover zijn invoelend geschreven.

Tijdens dit bezoek zal hij uit zijn kennis en ervaring putten, maar wil vooral graag ingaan op vragen van de aanwezigen. De bijeenkomst duurt ongeveer een uur en vindt plaats op zondag 14 november (aanvang 16.00 uur) in de Opstandingskerk te Rijsoord. Er is ontvangst met koffie en thee, de toegang is vrij. De bijeenkomst zal plaatsvinden onder de geldende coronamaatregelen. Deze staan vermeld op de website van de kerk: www.opstandingskerkrijsoord.nl.