Alle hens aan dek in de hectische slotminuut
Alle hens aan dek in de hectische slotminuut Foto:

Waterpoloërs pakken volle buit tegen Wiekslag

Na de fikse afstraffing vorige week in Dordrecht begonnen de mannen van Poseidon '56 voorzichtig aan het treffen met Wiekslag. Al vroeg in de wedstrijd kreeg de thuisploeg twee kansen om via een overtalsituatie op voorsprong te komen, maar er werd verzuimd om van deze mogelijkheden te profiteren. Halverwege de periode zag Wiekslag de kans schoon en scoorde het enige doelpunt in deze periode. Vanaf de tweede periode slaagden de Ridderkerkers er in om zich wat nadrukkelijker te manifesteren. Het leidde na ruim een minuut tot de gelijkmaker. Wiekslag stribbelde nog wel even tegen, maar kon niet onder de druk vandaan komen. Halverwege de wedstrijd leidde Poseidon verdiend met 3-2. De ploegen hielden elkaar in de derde periode in evenwicht. De voorsprong van Poseidon varieerde van een tot twee doelpunten. In de slotfase leken de Alblasserdammers toe slaan door terug te komen tot 5-5, maar vlak voor het einde van de periode rechtte de thuisploeg de rug en kwam opnieuw op een 6-5 voorsprong. De marge werd bij de eerste de beste aanval in de slotperiode verdubbeld. Poseidon '56 leek op rozen te zitten, maar moest toch toezien hoe Wiekslag andermaal langszij kwam tot 7-7. Nadat de Ridderkerkse ploeg nu wel een man-meer situatie wist te verzilveren, leek het met de bezoekers gedaan. Poseidon '56 kon de tegenstander van scoren afhouden en maakte in de slotsecondes de bevrijdende negende treffer.

aantekenen.