KCR C3 werd kampioen na een spannende wedstrijd
KCR C3 werd kampioen na een spannende wedstrijd Foto:

Oudelande 1 ongeslagen kampioen

Na een pittige strijd in de derde klasse is het eerste herenteam van d’Oudelande kampioen geworden. Op de slotdag moest door de Ridderkerkse mannen gewonnen worden van Schiebroek om als enige team ongeslagen te blijven in de competitie en zo de titel te mogen ontvangen. Oudelande kwam via de enkelpartijen van Mitchell Slingerland (1-6 1-6) en Jordi Nicolai (3-6 4-6) simpel op een 0-2 voorsprong. Een nederlaag van het dubbelspel van Youri Slok en Jasper Kooke (6-1 6-4) bracht de overwinning nog even in gevaar. Slingerland bracht echter met dubbelpartner Brett van der Kamp het beslissende derde punt binnen via een overtuigende 2-6 3-6 overwinning. De laatste wedstrijd hoefde daarna niet meer gespeeld te worden.

Mix 1 ook kampioen
Ook het 1e mixteam van Oudelande is kampioen. Op de slotdag werd Markant met 4-1 verslagen. De mix van Oudelande mag nu naar de 3e klasse.

Taveri flink onderuit tegen koploper

De tafeltennissers van HBM/Taveri hebben in de uitwedstrijd tegen koploper Avanti niet voor een verrassing kunnen zorgen. In Hazerswoude waren de Ridderkerkers volstrekt kansloos en kregen zij met 8-2 een flink pak slaag. Alleen Robert Beenes en Hans Stapels wisten beiden een partij in het enkelspel van de lijstaanvoerder af te snoepen. Patrick Weijers blijft dit seizoen tobben met zijn vorm en bleef derhalve met lege handen. De Ridderkerkers zijn nu nog verder onder de degradatiestreep terecht gekomen. De achterstand op de veilige vierde plaats is nu acht punten. Met nog slechts drie wedstrijden voor de boeg wordt het voor Taveri een hels karwei zich alsnog te handhaven in de hoofdklasse. Een voordeel is wel dat de laatste wedstrijd van het seizoen een directe confrontatie wordt met HTTV uit Den Haag wat momenteel op de veilige vierde plaats op de ranglijst staat. Komende vrijdagavond staat echter eerst een thuiswedstrijd tegen het sterke Alexandria uit Rotterdam op het programma.

Drechtsteden vrouwen kansloos

Veneco/Velo toonde zich zondag een maatje te groot voor de dames van Drechtsteden. Een eenzijdige wedstrijd werd met 15-40 verloren, waardoor de ploeg van coach Van der Staay nog steeds puntloos onderaan staat. De trainer had deze nederlaag ingecalculeerd, maar het verschil van 25 treffers is wel fors. Van der Staay heeft de pech dat zijn selectie momenteel bestaat uit een aantal jonge en onervaren speelsters. Tijdens de coronacrisis hebben diverse speelsters besloten om een stap terug te doen. Gelukkig zijn enkele wel bereid om incidenteel het team aan te vullen.

Domper voor waterpolovrouwen

Voor de tweede week op rij leden de waterpolodames van Poseidon ’56 duur puntverlies. Met een gehavende selectie trad de ploeg aan tegen hekkensluiter SG Aquadraat. Drie periodes lang hobbelden de vrouwen achter de gastvrouwen. In de vierde periode leek het ervaren Ridderkerkse team alsnog toe te slaan, maar een Leiderdorps doelpunt in de allerlaatste seconde bezorgde Poseidon ’56 alsnog een domper: 6-6

Opnieuw een kampioen bij KCR

eIn het laatste speelweekend van de eerste helft van de veldcompetitie kon KCR opnieuw een titel vieren. De C-3 ploeg hield de naast concurrent ZKV op een gelijkspel (1-1) waardoor de Ridderkerkers hun voorsprong van een punt wisten te behouden. De vreugde na afloop was (begrijpelijk) groot!