De vuilniszakken van Echt voor Ridderkerk raakten niet vol
De vuilniszakken van Echt voor Ridderkerk raakten niet vol Foto:

Maar weinig zwerfvuil in Rijsoord

Leden van de EvR-(steun)fractie hebben een deel van Rijsoord schoon gemaakt. Ze begonnen bij vv Rijsoord om van daaruit uit te waaieren naar de omliggende straten.
Er viel alleen niet heel veel te prikken. De parkeerplaatsen en het terrein van de voetbalvereniging was al keurig schoon. Hier en daar kon er iets worden opgepakt, maar het mag feitelijk geen naam hebben. De straten er omheen, de Vlasstraat, De Mauritsweg, de Linnenstraat, de Blauw- en Witbloemenstraat, ds. Sleeuwijk Visserstraat, Govert Flohilstraat, J.C. de Backstraat en de Rijksstraatweg waren ook nagenoeg schoon. “Natuurlijk vonden we hier en daar wel een peuk, wat plastic en papier, een mondkapje enzovoort. Maar na een paar uur schoonmaken hadden we gezamenlijk nog geen volle vuilniszak. Ook de tijd daarna werd er weinig vuil op straat gevonden. Chapeau voor de inwoners van Rijsoord die hun wijk goed schoonhouden. Ga zo door!” aldus de opruimploeg.

Hardrijders
Wel aardig om te weten is dat Rijsoordenaren zich ergeren aan de snelheden die automobilisten rijden op de Vlasstraat. Er steken daar veel sporters over om naar de voetbalvereniging te gaan; maar ook kinderen die vanuit school naar huis gaan of vice versa; dus het levert wel eens gevaarlijke situaties op. Tevens ergert men zich aan het feit dat er in heel Ridderkerk, maar zeker ook in Rijsoord, onvoldoende woningen beschikbaar zijn voor jongeren of ouderen die kleiner willen wonen en in beide situaties ook graag in hun eigen wijk willen blijven wonen.