Gratis leren reanimeren

Bij een hartstilstand zijn de eerste 6 minuten cruciaal. Als je binnen deze minuten reanimeert en een AED gebruikt, is de overlevingskans en leven met minimale schade het grootst. Een ambulance kan er niet altijd binnen 6 minuten zijn. Een burgerhulpverlener kan dat wel! Een burgerhulpverlener start met reanimeren totdat de professionele hulpverlening het overneemt.
EHBO-vereniging Ridderkerk leidt inwoners van Ridderkerk gratis op tot burgerhulpverlener. Tijdens deze cursus oefenen deelnemers met een reanimatiepop en een trainings-AED. Zij leren zo hoe je een hartstilstand herkent, wat je als eerste moet doen en hoe je een AED gebruikt. Meer informatie is te vinden op: www.ehbo-ridderkerk.nl. Op de website zijn tevens de cursusdata vermeld en kan direct een inschrijfformulier worden ingevuld. Bij het geven van de reanimatiecursus wordt gewerkt volgens het brancheprotocol 'Veilig trainen voor BHV-, EHBO-, reanimatie- en veiligheidscursussen tijdens de COVID-19 pandemie'.