INGEZONDEN

Een probleem voor ISR
Namens ISR, sporten en bewegen voor mensen met een fysieke beperking, zoek ik via deze ingezonden brief contact met politie, wijkagent of BOA die zwembad/sporthal de Fakkel op hun takenlijstje hebben staan. Als deze mensen, helaas al sinds september, geen tijd voor ons hebben, is een wethouder Sport of Verkeer ook goed hoor!
Zou zo graag ons verhaal eens in het echt doen en niet via een telefoniste of meldingsformulier. Elke keer opnieuw horen ze me netjes aan maar er gebeurt daarna niets.
Telefonisch of per mail is het blijkbaar onmogelijk om antwoord te krijgen. Ons probleem is het volgende: Tijdens onze activiteiten op maandag- en vrijdagavond hebben wij de (veel te) weinig invalidenparkeerplaatsen bij de ingang van het zwembad nodig voor onze leden. Sowieso al een lastige plek om te bereiken via het fietspad waar het twee kanten op heel druk is. Zal nu in de wintertijd (donker) alleen maar erger worden.
Jammer genoeg is er een hardnekkig groepje mensen, veelal ouders van kinderen op zwemles, die denken dat die plaatsen er speciaal voor hen aangelegd zijn. Netjes vragen of het nu zo moeilijk is om op de grote parkeerplaats te staan en die honderd meter te lopen moeten we vaak bekopen met scheldpartijen, intimidatie en helaas enkele weken geleden ook met een bedreiging richting één van onze leden. Uiteraard hebben we de politie gebeld en melding gedaan bij handhaving van gemeente Ridderkerk. Kentekens doorgegeven etc. Maar helaas...
Waar is toch dat beetje fatsoen en respect wat toch een normale omgang met elkaar vereist gebleven?
Graag zouden we dan ook eens zien dat er iemand van de gemeente of politie/handhaving vooral op de maandag tussen 17.00 en 18.00 uur een kijkje kwam nemen bij deze invalidenparkeerplaatsen of het fietspad of half op de stoep bij de hoofdingang, maakt niet uit, elke week staan ze overal fout geparkeerd. Nog mooier zou het zijn als we dan ook gelijk eens met elkaar in gesprek kunnen over dit, voor onze leden, groot probleem!

Namens alle leden van Invaliden Sportvereniging Ridderkerk,

Christine Huizer, voorzitter