LEZERS SCHRIJVEN

Barendrechts probleem
De directie van Nieuw Reijerwaard heeft weer een probleem. Volgens de laatste berekeningen zijn de door de provincie gemaakte verkeersberekeningen niet goed geweest. Er is onvoldoende rekening gehouden met sluipverkeer, en een groeiend onderling verkeer tussen de bedrijven. Tevens heeft de gemeente Barendrecht wat bedrijven verdreven uit Veren Ambacht. Barendrecht wil nu huizen bouwen op de vrijgekomen plekken. En daar horen nog meer verkeersbewegingen bij. Je zou denken dat als Barendrecht zijn industrieterreinen wil ombouwen naar broodnodige woonruimte, dat die gemeente dan de hand in eigen boezem steekt en de Tuindersweg en Veren Ambachtseweg opwaardeert. Helaas probeert men de problemen naar Ridderkerk, Heerjansdam en Hendrik Ido Ambacht door te schuiven. Dat niet alleen met een extra onderdoorgang van de Rijksstraatweg en een weg door de zieltogende boomgaard. Ook komen de sterk milieubelastende snelwegaansluitingen ter hoogte van het viaduct van de Populierenlaan op de A15/A16/E19 weer opborrelen. Daar zit Ridderkerk West niet bepaald op te wachten! Het gewoon uitvoeren van de tien jaar geleden gemaakte verfijningen als goed intern vervoer en band- & buistransport moeten ruim voldoende zijn, om de interne problemen op te lossen.

C.G.J. Broeders

Winkels op zondag
Geachte Fleur Stip, U schrijft dat de winkels op zondag open moeten. Volgens jullie online enquĂȘte is 43% voor. Zijn dat soms leden van 18+? Want ik denk dat als je de hele gemeente vraagt dat je nog niet aan 35% komt. Als je vlakbij een winkelcentrum woont is dat niet prettig. We hebben niet voor niets zondagsrust. We hoeven niet met zijn alle mee te doen aan die 24/7 maatschappij. Ik woon zelf in de Vijverhof in Bolnes tegen over Dirk v d Broek en als je daar al zes dagen van s'morgens zeven uur tot in de avond acht uur ontzettend veel last heeft van het vrachtverkeer dan moet u maar eens een dag komen kijken hoe dat is. Ik hoop dat er veel partijen zijn die tegenstemmen. Mijn stem krijg 18+ niet meer. Dan stem ik liever op een christelijke partij die tegen is.

Leo Plaisier