Aad Kleine, Arnold Sulkers en Maarten Smit bij de viering van de opening van "De Ridderhoek" Foto: DEBEDRIJFSFOTOGRAAF.NL

Voor breed advies naar “Ridderhoek”

Het voormalig ING-kantoor in Ridderkerk is volledig verbouwd en omgedoopt tot “De Ridderhoek”. Er zijn nu negen bedrijven gevestigd op de hoek van de Sint Jorisstraat en Verlengde Kerkweg. Het is het nieuwe adres van Delta NVM Makelaars, De Hypotheekshop en AKV Verzekeringen, die als ‘hoofdbewoners’ op de begane grond te vinden zijn: “We zijn hier niet alleen maar buren. We kunnen elkaar hier echt versterken.”
Delta Makelaars en De Hypotheekshop deelden al langer een kantoorpand in Ridderkerk. Tot voor kort zaten ze nog geen 50 meter verder aan de Verlengde Kerkweg. “In het centrum van Ridderkerk zijn we natuurlijk al veel langer een vertrouwd gezicht. We hebben lange tijd ons kantoor gehad aan het Sint Jorisplein bij de Ridderhof” vertelt makelaar Maarten Smit.
De verhuizing naar een modern kantoor past volgens de registermakelaar en registertaxateur helemaal waar Delta Makelaars heden ten dage voor staat: “Ons kantoor is met de tijd meegegaan en is vooruitstrevend in de aanpak met een jong en enthousiast team. Daarbij is de vertrouwde service en kwaliteit vanzelfsprekend gebleven. We staan graag voor iedereen klaar als het gaat om een woning verkopen, een woning aankopen of het opmaken van een taxatierapport voor een woning of bedrijfspand.”

De Hypotheekshop was de afgelopen drie jaar boven het kantoor van Delta Makelaars gevestigd. De historie in Ridderkerk gaat eveneens bijna dertig jaar terug. Bij de start was het kantoor bij makelaardij Van Vliet. De hypotheekadviseurs Arnold Sulkers en Eveline Mengels maakten die periode niet mee, maar hebben ook Ridderkerkse ‘roots'. Beiden waren voorheen werkzaam voor de VSB-bank in Ridderkerk. "Met nu 180 vestigingen is De Hypotheekshop toonaangevend in hypotheekadvisering. We adviseren en bemiddelen onafhankelijk voor 53 geldverstrekkers in Nederland” wijst Sulkers op de kracht van De Hypotheekshop.

Hypotheekcertificaat
Nu er veel druk is op de woningmarkt komen de hypotheekadviseurs niet alleen in actie na een winnend bod op een woning. “We helpen woningzoekenden door vooraf te berekenen wat de financiële ruimte is. Dat kunnen we vooraf vastleggen met een Haalbaarheid Certificaat. De verkopende partij weet dan direct dat de financiering geen probleem zal zijn. Dat kan het verschil maken bij een eigenaar die niet de onzekerheid van een financieringsvoorbehoud wil” stelt Sulkers. Starters op de woningmarkt zijn van harte welkom voor een oriënteringsgesprek, maar De Hypotheekshop kan ook veel senioren een dienst bewijzen: “Wie al jaren een eigen woning heeft zal positief verrast zijn over de financiële mogelijkheden die er zijn.”

Goed Gezekerd Check
Het laatste wordt beaamd door Aad Kleine van AKV. "Het is verstandig om na verloop van jaren de hypotheek en verzekeringen onder de loep te nemen. Wij hebben hiervoor de Goed Gezekerd Check ontwikkeld. Omdat het belangrijk is om goed verzekerd te zijn, maar daar niet onnodig voor te betalen. Zeker als er veranderingen zijn de persoonlijke en/of financiële situatie kan er ‘winst' worden geboekt.”
AKV staat zowel particuliere als zakelijke klanten bij als financieel adviseur: "We kunnen alle denkbare verzekeringen verzorgen en ook het midden- en kleinbedrijf van dienst zijn met bedrijfsmatige advisering, juridische diensten en vastgoedbemiddeling. We zijn geen kantoor dat producten verkoopt, maar oplossingen biedt.”
"Samen staan we voor een compleet adviescentrum voor woningen, hypotheken en verzekeringen. Het is de synergie die ons samen sterker maakt. ” stelt Aad Kleine. De drie partijen willen laagdrempelig zijn voor hun klanten. "Die koffie staat altijd klaar voor wie bij ons binnenstapt. Men kan zich vrijblijvend oriënteren voor we afspraken maken voor adviesgesprekken.”