Foto:

Bruchs eerste vioolconcert met soliste

Op zaterdag 27 november geeft het Ridderkerks Symfonieorkest een concert in de Levensbron. Op het programma staan de Hebriden-ouverture van Mendelssohn, de Ouverture im Italienischen Stil van Schubert, eveneens van Schubert de zevende ‘’unvollendete’’ symfonie, en het eerste vioolconcert van Bruch.
Babette van den Berg neemt bij dit laatste werk de vioolsolo voor haar rekening. Babette behoorde tot de leden van het Nationaal Jeugd Orkest, Schlesswig Holstein Festival Orchester, het European Union Youth Orchestra, het Mahler Jugend Orchester en het Verbier Festival Orkest. Na het afronden van haar masterstudie conservatorium heeft Babette in veel verschillende orkesten geremplaceerd, waaronder het Residentie Orkest, het Rotterdams Philharmonisch Orkest, de Radio Kamer Filharmonie en het Koninklijk Concertgebouworkest.

Kaartverkoop
Het concert begint om 20.00 uur in de Levensbron, Jan Luykenstraat 10 te Ridderkerk. Kaarten à €15 zijn te reserveren via info@ridderkerkssymfonieorkest.nl of verkrijgbaar aan de zaal. De volgende dag, zondag 28 november om 14.30 uur, zal het orkest hetzelfde programma uitvoeren in de Martinuskerk in Ankeveen. Houdt u er rekening mee dat een coronatoegangsbewijs nodig is voor het concert.

Schoentjes voor Sint

Van 15 t/m 26 november kunnen kinderen een knutselplaat van een schoen afhalen in Trefpunt Oost aan de De Genestetstraat 2 in Ridderkerk-Oost. Deze schoentjes kan men t/m vrijdag 26 november in het wijkcentrum zetten. Sint heeft met zijn pieten afgesproken dat er iets moois en iets lekkers in wordt gestopt. Het ophalen van deze verrassing kan van maandag 29 november t/m vrijdag 3 december.