Kerstbomen voor op straat

Al jaren sponsort het Wijkideeteam van Ridderkerk-Oost de grote kerstboom op Plein Oost. Naast de kerstboom op het winkelplein werden daarnaast vorig jaar kerstbomen voor op straat uitgedeeld. Wijkbewoners konden een gratis boom ophalen onder de voorwaarde dat de boom leuk aangekleed als versiering van de straat werd neergezet. Dit was een groot succes: er werden tientallen kerstbomen door wijkbewoners opgetuigd.
De actie wordt dit jaar herhaald. In samenspraak met De Bloemjungle worden weer kerstbomen ter beschikking gesteld. De deelnemers krijgen naast de kerstboom ook een tegoedbon van € 10.-, als starttarief, om de boom leuk aan te kleden. Om de hele straat mee te laten genieten, moet de kerstboom op een mooie plek komen te staan. “Heel de straat moet kunnen meegenieten” zeggen de leden van het wijkideeteam. De resultaten zullen te zien op social media met hashtag #kerstboomactieWijkIdeeteamOost.
Wie ook een kerstboom voor de straat wil (alleen voor bewoners van Ridderkerk-Oost!) kan dit voor 28 november laten weten via: witridderkerkoost@gmail.com. In de mail moet men naam, straat en telefoonnummer vermelden. Medio december kunnen de kerstbomen bij de Bloemenjungle worden opgehaald.

Rollades voor Burkino Faso

Woord en Daad in Ridderkerk houdt net als vorig jaar een rollade-actie. De opbrengst is voor kinderen in Burkino Faso. Het geld gaat naar christelijk onderwijs, maaltijden en toegang tot gezondheidszorg.
Slager Pieter van Prooijen van slagerij Gelderblom verzorgt de rollades die voor dit doel besteld worden. Er is keus uit kiprollade (€ 15,50), varkensfiletrollade (€ 17,95), varkensschouderrollade (€ 15,95) en runderrollade (€ 22,50). Alle rollades zijn rond de 900 gram. Invriezen voor de feestdagen is mogelijk. De rollades worden vacuüm verpakt.
Bestellen kan tot 29 november door te bellen of te appen naar: 06 2729 0492. Voor het afhalen is er op zaterdag 4 december van 9.00 tot 11.00 een drive-in aan de Kastanjelaan 6A in Ridderkerk-West. Thuisbezorging is mogelijk in Ridderkerk en Hendrik-Ido-Ambacht.