Spreekuur op asielschip

Het schip waarop het Centraal Orgaan Opvang Asielzoekers (COA) tijdelijke opvang in Ridderkerk gaat bieden aan asielzoekers arriveert waarschijnlijk nog deze week in de haven van Ridderkerk. In de dagen erna worden de benodigde maatregelen getroffen en voorzieningen gerealiseerd.
De datum waarop de eerste asielzoekers aan boord gaan, is nog niet bekend. Voorafgaand krijgen inwoners de gelegenheid vragen te stellen over de komst van asielzoekers. Dat kan op vrijdag 26 november tijdens een spreekuur op het schip.
Belangstellenden dienen zich uiterlijk woensdag 24 november 12.00 uur aan te melden, met opgave van een eerste en tweede gewenste tijdstip waarop men het schip wil bezoeken. Dat kan op 26 november tussen 9 en 12 uur, tussen 14 en 17 uur en tussen 18.30 en 21.30 uur. Het aanmelden is nodig om ongewenste drukte op het schip te vermijden, met het oog op de coronamaatregelen. Aanmelden kan via het speciale mailadres: vluchtelingenopvang@ridderkerk.nl of telefonisch bij het bestuurssecretariaat: 0180-451280.