De bal van Present Ridderkerk ligt nu bij Blauw
De bal van Present Ridderkerk ligt nu bij Blauw Foto:

De Presentbal rolt door

De bal van Stichting Present Ridderkerk is opnieuw doorgegeven. De Presentbal rolt verder van Ina Voordijk (Bakkerij Voordijk B.V.) naar Liesbeth van Vianen en Marlene van Vianen (Blauw). Ook zij zetten zich in als ondernemer voor kwetsbare bewoners van Ridderkerk. Extra leuk om even te melden dat Liesbeth al jaren betrokken is bij Present en zelfs bestuurslid is geweest!
Ondernemers die ook willen bijdragen aan een of meerdere activiteiten van Present (met een gift of helpende handen) kunnen voor meer informatie contact opnemen via: info@presentridderkerk.nl.

Monuta opent duurzaam crematorium in Charlois

REGIO - Ieder leven heeft een uniek verhaal dat het waard is om verteld te worden. Na het overlijden van een dierbare staat dit verhaal centraal. Afscheid kunnen nemen op een manier die past bij de overledene is belangrijk. Het zijn voor de nabestaanden de eerste voorzichtige stapjes om het verlies een plek te geven.
Precies deze persoonlijke benadering van afscheid nemen heeft centraal gestaan bij de verbouwing van het uitvaartcentrum van Monuta Memoriam aan de Langehorst in Charlois. Uniek aan de geheel gerenoveerde locatie: het is niet meer nodig om bij een uitvaart naar verschillende plekken af te reizen. Alle faciliteiten voor het laatste afscheid zijn er op een locatie te vinden. Het is een uitvaartcentrum én crematorium in een.

Persoonlijke wensen
De locatie is zo ingericht, dat ieder afscheid kan voldoen aan persoonlijke wensen. Men kan er terecht voor een volledige uitvaart met crematie, maar ook voor alleen de afscheidsdienst bij een begrafenis. Ook als deze elders plaatsvindt. Van opbaring in een 24-uurskamer tot condoleance en van afscheidsdienst bij een begrafenis tot uitgebreide catering.

Moderne faciliteiten
Crematorium en uitvaartcentrum Memoriam is een locatie waar op geheel eigen wijze afscheid genomen kan worden van een overledene. Het gebouw en de buitenruimte hebben een vriendelijke uitstraling die past bij het landschap en de omgeving. Alle ruimtes zijn zowel voor grote als kleine groepen te gebruiken.

Duurzaam afscheid
Tijdens de verbouwing zijn prestigieuze keuzes gemaakt op het gebied van duurzaamheid en emissie. Memoriam is het eerste crematorium in de regio dat vrij is van fossiele brandstoffen. Het functioneert daardoor vrijwel emissieloos. De crematieoven is elektrisch en wordt aangedreven door energie van eigen zonnepanelen, aangevuld met lokale groene windenergie.

100 jaar Hoogenboezem

BARENDRECHT - Het jaar 2021 is een bijzonder jaar voor Hoogenboezem - thuis in wonen! Toen in 1921 P.H. Hoogenboezem een winkel opende kon hij niet vermoeden dat het familiebedrijf 100 jaar later nog steeds zou bestaan. En dat een enkele dorpswinkel zou uitgroeien naar een filialenbedrijf met negen mooie woonwinkels in Zuid Holland en Noord Brabant. Bij alle vestigingen wordt het eeuwfeest feestelijk gevierd. Dat geldt ook voor de twee inspiratievolle woonwinkels "Hoogenboezem" en "Henders & Hazel / XOOON" in Barendrecht op Woonboulevard Reijerwaard. De hele maand november wordt er dan ook bij deze twee winkels volop feest gevierd en cadeautjes uitgedeeld. Met allerlei jubileumacties zoals wooncheques, gratis fauteuils, tassen, tafeltjes en veel jubileumaanbiedingen én een goedgevulde goodiebag voor iedere klant (op=op).
Kijk voor meer informatie op: www.hoogenboezem.nl of kom langs en vier mee