HBM/Taveri degradeert

De tafeltennissers van HBM/Taveri hebben zich niet weten te handhaven in de hoofdklasse. Daar was afgelopen vrijdagavond een ruime overwinning voor nodig in de thuiswedstrijd tegen het sterke Alexandria uit Rotterdam, wat nog kans maakte op het kampioenschap. In een spannend en boeiend duel, waar bij vlagen hoogstand tafeltennis viel te bewonderen en waar beide teams vochten voor een laatste kans, trok de formatie uit Ridderkerk uiteindelijk (na een 3-1 voorsprong) met het minimale verschil van 4-6 aan het kortste eind. Met een overwinning in het enkelspel van alle drie de Ridderkerkers, Hans Stapels, Robert Beenes en Patrick Weijers, en een puike overwinning in het dubbelspel van het koppel Beenes/Weijers dat de laatste weken weer ouderwets op dreef is. Het resultaat bleek uiteindelijk voor beide teams onvoldoende. Voor Taveri betekende dit degradatie en voor Alexandria werd het gat met koploper Avanti onoverbrugbaar. De laatste wedstrijd tegen HTTV, die komende vrijdag voor de Ridderkerkers in Den Haag op het programma staat, gaat derhalve om des keizers baard.

Drechtsteden niet in actie

De heren van Drechtsteden hoefden afgelopen weekend hun sporttas niet uit te pakken. Zowel de tegenstander van het eerste, United Breda/Orion R en bij het tweede Auto Smeeing/BDC 2, konden door blessures en corona gerelateerde gevallen geen team op de been brengen. Deze wedstrijden zullen nu dus later moeten worden ingehaald. Met de oplopende besmettingscijfers zullen er de komende weken nog wel meer wedstrijden uit het programma worden gehaald. Zondag bleef het in de poule bij het eerste beperkt tot twee wedstrijden. Trainer Lazar Popov hoopt dat de competitie wel verder gaat en er geen (tijdelijke) stop komt. Zaterdagavond komt H.C.L.B. op bezoek in Ridderkerk. Deze ploeg staat met 5 punten uit 5 wedstrijden op plaats 8. Drechtsteden zakt door niet te spelen naar de derde plek met 10 uit 6. De wedstrijd wordt om 19.30 uur in de Reyerhal gespeeld. Publiek is helaas niet welkom.