Slager Buzink sluit winkel

De winkel van slagerij Buzink in Slikkerveer gaat definitief sluiten. Op zaterdag 27 november is de laatste openingsdag van de winkel aan het Dillenburgplein.
De eerste slagerij van de familie Buzink werd geopend in september 1904 op de Ringdijk in Ridderkerk. In 1960 werd de nu zo bekende slagerij inclusief de nieuwe worstmakerij geopend aan het Dillenbergplein. Sinds 1977 is Slagerij Buzink een vaste leverancier van horecabedrijven door heel Nederland, onder andere met Authenticos Chorizo’s, “de échte Argentijnse worstjes”.
Moderne tijden vergen aanpassingen en veerkracht, zéker in het bedrijfsleven. Mede door de krapte op de arbeidsmarkt is besloten het accent te gaan leggen op de horeca en groothandel. De kwaliteitsslagerij zoals we die allemaal kennen houdt op met te bestaan per 1 december 2021. Slagerij Buzink blijft wel op hetzelfde adres gevestigd als worstmakerij.

Verhalen over Kersttradities

Iedere familie heeft zo zijn eigen tradities. Wij zijn op zoek naar de mooiste kerstfamilietraditie voor in onze kerstbijlage. Mail een korte omschrijving en eventueel een foto naar astrid@barlokalemedia.nl.

Collecte voor buurtwerk

In de week van 29 november tot en met 4 december gaan de collectanten van het Leger des Heils de straat weer op voor de landelijke collecte. Ook in Ridderkerk wordt gecollecteerd. De opbrengst is bestemd voor het buurtwerk van de organisatie. Verspreid over Nederland heeft het Leger ruim honderd buurthuiskamers, bedoeld voor de directe omgeving en toegankelijk voor iedereen. Voor wie niet aan de deur kan geven, kan online bijdragen via: doneren.legerdesheils.nl.