AFGELAST

Geen dubbelconcert
Het najaarsconcert van Harpe Davids en Sursum Corda is geannuleerd. Dit dubbelconcert zou plaatsvinden op 27 november in Rijsoord, maar de muziekverenigingen hebben er een streep door gezet: “Uit maatschappelijke overwegingen en om de veiligheid te kunnen waarborgen met de flinke stijging Covid-19 besmettingen hebben wij helaas het concert moeten annuleren.”
De muzikanten hopen op een later tijdstip het programma alsnog te kunnen brengen.

Geen kerstmarkt
Ook dit jaar wordt er geen kerstmarkt gehouden in de Oudheidkamer. Net als vorig jaar gooit corona roet in het eten voor deze decemberactiviteit van de Stichting Oud Ridderkerk. Er wordt gehoopt dat er in het museum weer kraampjes opgesteld kunnen worden tijdens de Pinkstermarkt 2022.

Geen bingo
Bij Speeltuinvereniging Oostendam blijft op zaterdag 27 november de bingomolen in de kast. Het bestuur heeft besloten om voorlopig alle activiteiten die gepland stonden in de avonduren te laten vervallen: “Hopelijk zullen deze noodzakelijk te nemen maatregelen er toe bij gaan dragen om weer snel een spoedige verbetering van de omstandigheden te realiseren en mogen wij onze gasten in de nabije toekomst onder betere omstandigheden weer hartelijk ontvangen.”

Geen Mantelzorg Café
Het Mantelzorg Café op het Ontmoetingsplein van Aafje Reyerheem, gaat i.v.m de aangescherpte maatregelen in november en december niet door.

Veiliger online bankieren

Ridderkerk Langer Gezond organiseert dinsdag 30 november een bijeenkomst over veilig internetbankieren en hoe social media (in dit geval WhatsApp) kan bijdragen aan een veilig Ridderkerk. Deze middag wordt georganiseerd in samenwerking met de Rabobank en het burgerinitiatief WhatsApp Veilig Ridderkerk. Er wordt alles verteld over veilig onlinebankieren en de werkwijze van WhatsApp Veilig Ridderkerk. De bijeenkomst is van 14.00 tot 16.00 uur in Wijkcentrum West aan Boksdoornstraat 80. De inloop is vanaf 13.45 uur. Voor toegang wordt gevraagd om een coronatoegangsbewijs. Inschrijven kan via info@facetridderkerk.nl of 0180-432350.