Jozef doet zijn verhaal aan Jedidja (foto Sidney Bakker)
Jozef doet zijn verhaal aan Jedidja (foto Sidney Bakker) Foto:

Jozef vertelt Kerstverhaal in Terug naar Nazareth 2.0

BARENDRECHT - Op zaterdag 18 december presenteert Stichting Hart voor Barendrecht de verbeterde versie van de Kerstfilm van vorig jaar onder de naam Terug naar Nazareth 2.0. De film werd vorig jaar geproduceerd als alternatief voor de jaarlijkse Kerstwandeling.
In de film is het verhaal gelijk gebleven: Timmerman Jozef krijgt in zijn werkplaats in Nazareth dorpsbewoner Jedidja op bezoek. Jedidja vraagt aan Jozef waarom ze zo lang weg bleven. Jozef en de hoogzwangere Maria gingen op weg naar Bethlehem voor een volkstelling, maar het duurde jaren voor ze terugkwamen. Dan begint Jozef te vertellen. Jedidja raakt onder de indruk en blijft doorvragen. Door de vertelling te illustreren met korte flashbacks en muziek kwamen herkenbare elementen van de Kerstwandeling in de film terecht. De rol van Jozef werd gespeeld door Marco Koornneef uit Ridderkerk en de rol van Jedidja door Ditte Hogeweg uit Barendrecht.
Momenteel wordt gewerkt aan een aantal verbeteringen. Vorig jaar werden de maatregelen steeds opgevoerd waardoor het alternatief voor de Kerstwandeling steeds beperkter werd. Uiteindelijk werd gekozen voor de vorm van een verteller. Er was vorig jaar geen mogelijkheid meer om te oefenen of scenes overnieuw te filmen. Het filmteam van Stichting Hart voor Barendrecht heeft met de tweede film ‘Onderweg naar Rome’ veel ervaring opgedaan en zag mogelijkheden om ‘Terug naar Nazareth’ op een aantal punten te verbeteren. De kanalen die de film ‘Terug naar Nazareth 2.0’ gaan vertonen naast het eigen YouTube kanaal van Hart voor Barendrecht, worden medio december vermeld op de website www.hartvoorbarendrecht.nl. Voor vragen of informatie kunt u een bericht sturen naar info@hartvoor
barendrecht.nl.

Kerstconcert met koor- en samenzang in de Bethelkerk te Zwijndrecht

ZWIJNDRECHT - Op zaterdagmiddag 18 december wordt er in de reeks ‘muziek vanuit de Bethelkerk' een kerstconcert georganiseerd. Aan dit concert wordt medewerking verleend door het gemengd koor ‘Oriolus' en Mannenensemble ‘Cantare' beiden o.l.v. André van Vliet. Daarnaast zal de bekende fluitiste Marjolein de Wit haar medewerking verlenen en jong zangtalent Liva v.d. Hoeven uit Hendrik-Ido-Ambacht. Het programma biedt prachtige kerstliederen, uitgevoerd door beide koren en samenzang. Daarnaast is er solozang van het jonge zangtalent Liva en een instrumentaal intermezzo door Marjolein de Wit (fluit) en André van Vliet (vleugel). Het programma van ongeveer 1½ uur beging om 14.30 uur. De kerk is open vanaf 14.00 uur. Bij binnenkomst wordt het coronatoegangsbewijs gevraagd. De Bethelkerk. De zitplaatsen zijn op 1½ meter ingedeeld en er worden maximaal 150 kaarten verkocht. De kaarten kosten in de voorverkoop € 12,50 per persoon en zijn te bestellen bij Leen Koster, telefoon of Whatsapp 06 2857 1581 of via: leenkoster53@gmail.com.