Door vv Rijsoord werd het resultaat van vorig jaar dik overtroffen
Door vv Rijsoord werd het resultaat van vorig jaar dik overtroffen Foto:

Rijsoord weer succesvol met de Grote Clubactie

VV Rijsoord heeft opnieuw goede zaken gedaan met de Grote Clubactie. Vorig jaar boekte de voetbalvereniging een recordverkoop met € 10746. De lotenverkopers van Rijsoord hebben dat resultaat dit jaar overtroffen. De afgelopen weken is er voor €13674 aan loten verkocht door voornamelijk jonge Kraaien. Tachtig procent van de opbrengst vloeit rechtstreeks naar de club. In totaal werd door de deelnemende verenigingen in Ridderkerk voor € 35010 verkocht. Na Rijsoord had SV Slikkerveer het grootste aandeel met € 7044, met kort daarachter gymnastiekvereniging OKK met een lotenopbrengst van € 6642. Honk- en softbalvereniging Ridderkerk Rowdies kwam tot € 3267 en de Ridderkerkse zwem- en waterpoloclub Poseidon '56 tot € 1269.
Landelijk werd er voor 10,7 miljoen aan loten verkocht, 1,2 miljoen meer dan vorig jaar. Vooral door de onlineverkoop werden meer loten omgezet. "Veel leden gaan nog gewoon langs de deur, en dat blijft een belangrijke manier van werven" zegt Frank Molkenboer, directeur van de Grote Clubactie: "Maar veel tieners sturen liever een WhatsAppbericht naar familie en vrienden of posten hun verkooplink op social media.” Ook voor de clubs heeft de digitalisering een enorm voordeel. "In voorgaande edities kostte het invoeren en verwerken van loten veel tijd. Het gaat nu allemaal automatisch, waardoor het veel gemakkelijker is om mee te doen.”