RVVH gaf Smitshoek goed partij
RVVH gaf Smitshoek goed partij Foto:

RVVH verrast Smitshoek

In de strijd om de districtsbeker schakelde RVVH eerder de hoofdklassers SJC en Spijkenisse uit. De ploeg deed dat zaterdag opnieuw door Smitshoek uit de Fidus/Voetbal Rijnmond Cup te stoten. RVVH speelde dit duel niet in de vaste basisopstelling. Jongens met minder speelminuten maakten hun opwachting. De Ridderkerkse elf speelden goed en met overtuiging. Toch kwam RVVH na tien minuten met 0-1 achter na de eerste serieuze aanval van Smitshoek. Binnen enkele minuten had de thuisploeg dit rechtgezet. Na een corner ontstond een kleine scrimmage voor de goal waarvan Stevie Soares slim profiteerde door met een omhaal de 1-1 binnen te werken. Na de rust (met drie wissels aan RVVH-zijde) drong Smitshoek meer aan. Een kwartier voor tijd leken de Barendrechters de winst binnen te hebben. Een vrije trap net buiten de zestien aan de linkerkant werd door ex-prof Luigi Bruins vakkundig achter Tim Elkhuizen gekruld. Waar iedereen het gevoel had dat Smitshoek de 1-2 wel vast zou houden, liep dat toch anders. Na een corner schoot Jesse Eggers in de laatste minuut de gelijkmaker in de touwen. Penalty's moesten daarna de beslissing brengen. De eerste van Bruins namens Smitshoek werd door Elkhuizen gestopt. Daarna ranselde Dekker de inzet van Remco Buist buiten de palen. Vervolgens scoorden beide teams drie keer. De laatste van Smitshoek getrapt door Verburg eindigde op de lat. Furtado Oliviera schoot daarna RVVH de derde ronde binnen.