Winterfeest opnieuw afgeblazen

Het regionaal ‘Winterfeest’ voor mensen met een verstandelijk beperking dat op 26 februari 2022 in Rijsoord zou plaatsvinden gaat niet door. De organisatie heeft met de huidige en te verwachten coronamaatregelen besloten het feest af te blazen. Gezien de huidige coronacijfers willen de organisatoren hier geen risico mee nemen. Dit jaar ging het feest niet door. Het Winterfeest staat nu gepland voor 18 februari 2023.

Besmettingen weer gestegen

Het aantal coronabesmettingen in Ridderkerk is afgelopen week gestegen. Er waren de voorbije week precies 400 positieve tests voor Ridderkerkers. Dat zijn er 61 meer dan de voorafgaande week. Voor vijf Ridderkerkers waren de gevolgen van corona zo ernstig dat ze afgelopen week naar het ziekenhuis moesten met het overlijden van één inwoner. Het is het honderdste sterfgeval door corona dat voor Ridderkerk is geregistreerd sinds het uitbreken van de pandemie.