Sneller met led-lampen

In 2020 zullen alle gemeentelijke sportcomplexen in Ridderkerk voorzien zijn van led-verlichting. Het gemeentebestuur versnelt de uitvoering na een raadsmotie, waarmee is aangedrongen op eerdere vervanging om de clubs te laten profiteren van te behalen besparingen. In de planning van de gemeente stond de uitvoering van de laatste complexen op het programma voor 2023. Na onderzoek van de sportvelden en banen die nog in aanmerking komen heeft het college geconcludeerd dat alles een jaar eerder mogelijk is.
Het nieuwe deel van het Reijerpark is al voorzien van led-verlichting, maar dat geldt niet voor de velden van sv Slikkerveer en Saturnus ’72. Ook bij vv Rijsoord en RLTC is nu nog geen led-verlichting.

Sportpas
Bekeken wordt nog op welke wijze een sport- of cultuurpas voor Ridderkerk kan worden geïntroduceerd. Ook is in de begrotingsvergadering in november met een motie aangedrongen. Het college onderzoekt of zo’n pas voor driemaal sporten of culturele activiteiten kan worden geïntegreerd in de Ridderkerkpas. Ook moeten de financiële consequenties nog in kaart worden gebracht.

KCR verkoopt oliebollen

Ook dit jaar heeft KCR weer een oliebollenactie. De Ridderkerkse korfbalvereniging is al een aantal jaren succesvol met de verkoop van oliebollen en appelbeignets en krijgt er veel positieve reacties op. Daarom kan men ook deze maand oliebollen en beignets bestellen bij de club. De leden zullen niet zelf bakken, maar laten dit over aan de professionals van bakkerij Voordijk. Bestellen kan via de site van KCR. Een zak met tien oliebollen (naar keuze met of zonder krenten) kost € 8,50. De appelbeignets worden per vier verkocht voor € 6. De bestellingen kunnen worden gedaan tot uiterlijk 26 december 17.00 uur.
Voor het afhalen van de bestellingen zal het clubhuis van KCR op vrijdag 31 december geopend zijn van 11.00 tot 13.00 uur. Thuisbezorging binnen Ridderkerk is ook mogelijk. Voor deze service betaalt men € 1,50 extra. Men kan contact betalen of bij afhalen ook pinnen in de kantine.