De 'tv-schermen' van Netflex
De 'tv-schermen' van Netflex Foto:

Kantoor met bijzondere uitstraling

ICT-bedrijf Netflex verhuisde zes jaar geleden van Sliedrecht naar Ridderkerk. Het markante pand aan de Kastanjelaan 6 werd in november 2015 betrokken door Marko Elderson en zijn medewerkers. Inmiddels zijn er heel wat Ridderkerkers werkzaam in het bijzondere pand dat in 1997 door architect Pim van der Ven is ontworpen.
In 1998 werd het kantoorpand met een frisse, onderscheidende uitstraling en op een aantrekkelijke plek in Ridderkerk opgeleverd. Het is goed ontsloten en ligt aan de drukke Populierenlaan naar het centrum. Toen nog bestemd voor het architectenbureau en ook het constructiebureau dat de vader van de architect oorspronkelijk heeft opgericht. Twee bedrijven die veel samenwerkten. Daarom is er indertijd bij het ontwerp gekozen voor een split level oplossing met een trap/vide in het midden. Zo kunnen mensen elkaar tijdens het werk goed zien. Met het idee uiteraard dat dit de samenwerking ten goede zou komen. Het is zo namelijk gemakkelijker om even bij elkaar langs te lopen. De trap met zijn bordessen is een favoriete plek voor het collegiale praatje van Netflexers tussen de werkzaamheden door.
Grote ‘tv schermen'
De straatkant aan de Populierenlaan is het visitekaartje van het Netflex-pand. Een ware blikvanger voor als je er langsrijdt. De collegezijde aan de Kastanjelaan is lager, rustiger, met de entree en zijn mooie luifel als voornaamste onderscheidingselement. Het pand is opgebouwd uit een prefabbeton systeem. Met name ‘de cassettes' zijn daar een mooi onderdeel van. Die laten op een mooie manier de grote zogenaamde ‘tv schermen' laten zien aan de Populierenlaan.