De Barendrechtse Winterweken bieden een mooie wandeling
De Barendrechtse Winterweken bieden een mooie wandeling Foto:

Winterwandeling in Barendrecht

BARENDRECHT - Tijdens de Barendrechtse Winterwandeling audiotour kan men tijdens de donkere winterdagen monumenten, beelden en andere kunstwerken bewonderen, mét achtergrondverhalen en poëzie. Deze wandeling is opgezet door Bibliotheek AanZet, Het Kruispunt en ’t Plein. Op de route zijn vijftien monumenten, beelden en andere kunstwerken uit de regio te bewonderen die zijn voorzien interessante achtergrondverhalen en bijpassende poëzie. Bij elke locatie kan een QR-code worden gescand en zo in de geschiedenis worden gedoken. De tour is t/m eind maart beschikbaar. Ga voor meer informatie en de plattegrond naar: www.hetkruispunt.nl/barendrechtsewinterweken.

Nieuwbouw voor Loods, Gooth en RTV-Ridderkerk

Het college wil verder met het nieuwplan voor de jongerencentra De Gooth en De Loods én RTV Ridderkerk. Aan de gemeenteraad wordt hiervoor een investering van bijna 1,9 miljoen voor gevraagd. De Gooth en De Loods gaan wijken voor de ontwikkeling van het P.C. Hooftpark. Er komt zo nog meer ruimte voor woningbouw. Dat geldt ook voor de huidige plek van de lokale omroep op de hoek van de Koninginneweg/Jonkheer de Sav. Lohmanstraat. De nieuwbouw komt naast het nu in aanbouw zijnde Gemini College.