Het Opleidingskoor werkt met kleine groepjes kinderen
Het Opleidingskoor werkt met kleine groepjes kinderen Foto:

Opleidingskoor start van met een nieuwe ronde

Het Opleidingskoor van Ars Musica gaat in het nieuwe jaar van start met alweer de vijfde ronde in Ridderkerk. In deze tak van de koorschool werkt een klein groepje kinderen uit de groepen 3 en 4 spelenderwijs aan hun muzikale ontwikkeling.
Aan de hand van solfa en cymbaal spelen leren we de kinderen muzikale vaardigheden aan.
Dit wordt gekenmerkt door een combinatie van spel, beweging en de cymbaal. Door deze speelse manier van aanleren van de theoretische vaardigheden, groeien de kinderen in muzikaliteit, ritmegevoel en hun gevoel van klank. Het is een prachtige methode voor kinderen die enthousiast zijn over muziek en zelf willen zingen en spelen.
Deze nieuwe ronde van het Opleidingskoor start zodra de coronamaatregelen dat in januari 2022 of later mogelijk maken. De repetities vinden op plaats in de Wilhelminakerk in Ridderkerk en zijn op maandag van 16.00-17.00 uur. Het Opleidingskoor duurt één jaar, en heeft in 2018 voor het eerst gedraaid, met groot succes. Ook in 2019 en 2020 hebben veel kinderen met plezier het opleidingskoor bezocht. Na het Opleidingskoor is het mogelijk verder te gaan in koor A van de Koorschool.

Kijk voor meer informatie op www.arsmusica.nl/koorschool. Via deze site kan men zich ook voor het opleidingskoor aanmelden.